چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهدی رحمتی در واکنش به شایعاتی در خصوص ترک تیم استقلال در پایان فصل گفت: تمام فکرم استقلال است. اگر من را بخواهند‌ هیج جا نمی‌روم.

رحمتی مهدی

مهدی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسائل مختلفی از جمله مصدومیتش، دیدار برابر صبا،‌ وضعیت استقلال و آینده‌اش صحبت کرد.

  • مصدومیت شما در دیدار برابر مس سرچشمه این نگرانی را برای استقلالی‌ها به وجود آورد که دروازه‌بان شماره یک‌شان را در این برهه حساس از دست داده‌اند اما ظاهرا خیلی مسئله جدی نیست.

 ـ خوشبختانه مصدومیتم جزئی است و تنها از مینیسک داخلی پا دچار آسیب دیدگی شده‌ام. وضعیتم بد نیست. دکتر به من گفته باید 10 روز استراحت کنم اما با توجه به شرایطی که استقلال دارد، ترجیح می‌دهم که با همین وضعیت هم برای استقلال بازی کنم. تمام سعی‌ام را می‌کنم که برای بازی روز جمعه برابر صبا برای استقلال به میدان بروم.

  • به گفته خیلی‌ها فشار بسیار زیادی امسال روی مهدی رحمتی وارد آمده. شاید شما اگر می‌توانستید در بعضی از بازی‌های استقلال استراحت کنید هم برای خودتان بهتر بود، هم برای استقلال و هم برای تیم ملی.

 ـ مصدومیت برای هر فوتبالیستی اتفاق می‌افتد. در آن صحنه مصدومیتم پژمان منتظری با من برخورد کرد و اگر این صحنه را دوباره ببینید متوجه می‌شوید که احتمال شکستگی پایم هم وجود داشت اما خدا را شکر به خیر گذشت. به هر حال از تمام کسانی که در این چند وقت پیگیر وضعیتم بودند، تشکر می‌کنم.

  • پس از شکست شما برابر الجزیره انتقادهای بسیاری به عملکرد استقلال مطرح شد. با این حال با توجه به اینکه شما قهرمان حذفی شده‌اید، در لیگ برتر هم شانس دارید و هنوز هم از لیگ قهرمانان کنار نرفته‌اید، به نظر می‌رسد بعضی از این انتقادها خیلی تند و تیز بوده است.

 ـ ببینید وضعیت استقلال به هیچ وجه بد نیست. ما در تورنمنتی به نام جام حذفی قهرمان شده‌ایم و به خاطر کاهش سهمیه‌های فوتبال ایران مجبور شدیم دو بازی بیشتر در لیگ قهرمانان ‌آسیا انجام دهیم. در لیگ برتر هم شانس قهرمانی داریم و به هیچ عنوان برای رسیدن به این عنوان ناامید نیستیم. در لیگ قهرمانان هم چنین وضعیتی داریم.

  • اما قبول دارید که استقلال نوسان زیادی دارد و حتی در بعضی از بازی‌هایی هم که پیروز می‌شود، نمی‌تواند خوب بازی کند؟

 ـ واقعا این طور نیست. فشار بسیار زیادی روی بازیکنان استقلال وجود دارد و همین فشار بازیکنان ما را با مصدومیت‌های زیادی روبه‌رو کرده است. اگر شما فیلم بازی ما برابر شاهین در فینال جام حذفی را دوباره نگاه کنید، متوجه می‌شوید که ما مجبور بودیم با 7 بازیکن مدافع در پست‌های غیر تخصصی بازی کنیم. خسرو حیدری، میثم حسینی و ساموئل چنین وضعیتی دارند. با این حال خدا کمک‌مان کرده و با حمایت تماشاگران تاکنون به یک هدف‌مان رسیده‌ایم.

  •  همان طور که قابل پیش‌بینی است هرچه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم گمانه‌زنی‌ها درباره تیم آینده شما بیشتر می‌شود. چه برنامه‌ای برای آینده خود دارید؟

 ـ به خدا هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. الان تمام فکر و ذکرم استقلال است. من در روز بازی با ذوب آهن اصلا روز خوبی نداشتم اما تماشاگران استقلال در آخر بازی برایم سنگ تمام گذاشتند و من جا دارد از طریق شما از آن‌ها تشکر کنم. اگر استقلال من را بخواهد هیچ جا نمی‌روم و در استقلال می‌مانم اما همه چیز به استقلال بستگی دارد.

  •  بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به لحاظ روحی روانی با مشکلاتی روبه‌رو شده. شاید حرف‌هایی که شما پس از بازی با نسف قارشی زدید، موید این وضعیت باشد.

 ـ یک سری مشکلات وجود داشت اما سعی کردم به کمک خانواده و دوستانم از این وضعیت خارج شوم. از آن‌ها هم باید تشکر کنم که ناراحت وضعیت من بودند. اما فکر می‌کنم امسال برای استقلال عملکرد بدی نداشتم و تلاش خودم را کردم. ضمن اینکه فکر می‌کنم یک بازیکن حق دارد که در طول یک فصل چهار، پنج بازی برای یک تیم عملکرد خوبی نداشته باشد. انتظارات از من بالاست اما این انتظارات را با تمام وجود به جان می‌خرم چرا که برای من یک حسن است و انگیزه‌ام را بالا می‌برد. ضمن اینکه باید از کارشناسانی که به فکرم بوده‌اند و در این مدت درباره عملکردم صحبت کرده‌اند تشکر کنم.

  • درباره تیم ملی هم حرف بزنیم. کی‌روش معتقد است جام جهانی برای تیم ملی ایران از اکنون آغاز شده و نباید از خرداد که بازی‌های ایران شروع می‌شود، به فکر رسیدن به جام جهانی باشیم.

-این حرف تازه‌ای از کی‌روش نیست. زمانی که مرحله قبلی رقابت‌های انتخابی جام جهانی برگزار می‌شد، کی‌روش به ما گفت که جام جهانی از حالا برای ما شروع شده است.

  •  اما به نظر می‌رسد این حرف تنها از سوی خود کی‌روش جدی گرفته شده. می‌بینیم که او حتی لیگ لبنان را هم از دست نمی‌دهد اما در ایران عزم جدی برای حمایت از تیم ملی به وجود نیامده است.

ـ اگر می‌گوییم فوتبال‌مان حرفه‌ای است باید همه چیزمان حرفه‌ای باشد و باید از نام فوتبال ایران دفاع کنیم. من فکر می‌کنم مهم‌ترین نقش را در این بین رسانه‌ها دارند که باید از تیم ملی حمایت کنند.

  •  اگر به کارنامه شما نگاه کنیم، می‌بینیم که سابقه حضور در جام ملت‌ها را دارید و تنها تورنمنت مهمی که در آن بازی نکرده‌اید جام جهانی است. شاید این انگیزه‌ی زیادی به شما به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی بدهد.

 ـ من 11 سال است که در تیم ملی حضور دارم و 5 سال است که به صورت مداوم درون دروازه تیم ملی هستم و تمام آرزویم این است که در جام جهانی بازی کنم. مطمئن باشید شرایطم را طوری آماده می‌کنم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم. با این حال باید بگویم گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم گروه آسانی نیست چرا که تیم‌های دیگر هم بیکار نمی‌نشینند و خودشان را آماده حضور در جام جهانی می‌کنند. ما باید بیشتر کار کنیم. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که باید با ایجاد همبستگی بین مردم، جامعه فوتبال و رسانه‌ها شرایط را برای حضور در جام جهانی فراهم کنیم. این را باید بدانیم که نمی‌شود تنها با 25 بازیکن و مربی به جام جهانی صعود کرد.

کد خبر 165899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز