گروه ورزش- کریم اعظمی: عبدالله ویسی، سرمربی صبای قم امسال فراتر از حد انتظار نتیجه گرفت و خودش را به‌عنوان یکی از بهترین مربیان لیگ معرفی کرد.

مربی فوتبال

او ابتدای فصل تصمیم گرفت که بیشتر نفرات تیمش را از بازیکنان بی‌نام و نشان لیگ دسته اول انتخاب کند و خیلی‌ها تصور می‌کردند که صبا با ویسی سقوط کند ولی او تمام پیش‌بینی‌ها را به هم زد. حالا صبا با قرار گرفتن در رده چهارم جدول به‌دنبال کسب سهمیه آسیاست و این هفته یک بازی تعیین‌کننده با استقلال تهران دارد. ویسی در مورد این بازی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • فکر می‌کنید روز جمعه استقلال را ببرید؟

ما مطمئنا برای برد بازی خواهیم کرد و فرقی ندارد که داخل خانه بازی کنیم یا در زمین حریف. اگر استقلال را در ورزشگاه آزادی ببریم تنها تیمی خواهیم بود که 3تیم بالای جدول یعنی سپاهان، استقلال و تراکتور را در خانه‌هایشان شکست دادیم. ما می‌خواهیم از این حیث رکورد بزنیم.در ضمن معتقدم استقلال و سپاهان یکی از زیباترین بازی‌های امسال را برگزار خواهند کرد.

  • به‌نظر شما استقلال در شرایط ایده آلی قرار دارد؟

استقلال و پرسپولیس همیشه در شرایط ایده‌آل قرار دارند و فراز و نشیب این تیم‌ها طبیعی است.

  • مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال شاید به این بازی نرسد و این موضوع برای شما خوشحال‌کننده خواهد بود. درست است؟

اصلا هم خوشحال‌کننده نیست و اتفاقا دوست داریم رحمتی هم در این بازی باشد تا استقلال با تمام قوا مقابل صبا قرار بگیرد. ما اگر استقلال را با تمام بازیکنانش از جمله رحمتی ببریم لذت دارد و اگر رحمتی یا دیگر بازیکنان این تیم نباشند لذتی نخواهد داشت. البته حرف زدن در مورد غیبت بازیکنان خنده دار است و یک تیم قرار نیست در هر بازی تمام بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. بازی‌های لیگ فرسایشی است و امکان مصدومیت یا محرومیت وجود دارد و من هیچ وقت دوست ندارم از غیبت بازیکنانم حرف بزنم و بگویم چون 5 نفر را نداشتیم باختیم. اگر استقلال نگران رحمتی است یا جایگزینی برای او ندارد، پس بهتر است به آسیا نرود.

  • برخی می‌گویند پرویز مظلومی مربی خوش‌شانسی است. شما این را قبول دارید؟

بله، قبول دارم که او مربی خوش‌شانسی است. البته شانس چیزی است که خداوند به انسان‌ها می‌دهد و مظلومی هم خوش شانس است چون لیاقتش را دارد. امیدوارم این لیاقت را خدا به من هم بدهد.

  • مگر شما مربی بدشانسی هستید؟

بله، مربی بدشانسی‌ام. تیم من در 5بازی در دقیقه 90 گل خورد که بازی برده را با مساوی عوض کردیم یا بازی مساوی را باختیم. اگر این 5 گل را نمی‌خوردیم شاید الان در صدر جدول بودیم.

  • راستی چقدر به کسب سهمیه آسیا در این فصل امیدوار هستید؟

ما 29 هفته است که بالای جدول هستیم و تنها تیمی بودیم که از رده پنجم پایین‌تر نرفتیم. وقتی تا الان چنین عملکردی داشتیم، پس می‌توانیم در 5 بازی پایانی هم به هدفمان برسیم و سهمیه آسیا را بگیریم.

  • خیلی‌ها ابتدای فصل گفتند که صبا با این بازیکنان سقوط می‌کند، یادتان می‌آید؟

بله، حتی خانواده‌ام ابتدای فصل گفتند که قبر خودت را کندی ولی حالا طوری نتیجه گرفته‌ایم که من 6 پیشنهاد دارم و این افتخار بزرگی برای عبدالله ویسی است.

  • راستی مثل اینکه جدایی‌تان از صبا قطعی شده؟

چه کسی این را گفته؟

  • خودتان در یکی از روزنامه‌ها مصاحبه کردید. درست است؟

خیر، من نگفتم که از صبا می‌روم و گفتم اگر خواسته‌هایم اجرا نشود می‌روم. اولویت اول من صباست ولی به پیشنهادهای دیگر هم فکر می‌کنم.

  • سقف آرزوی شما در مربیگری کجاست؟

من دوست دارم لژیونر شوم و در خارج از ایران مربیگری کنم.

  • آیا به مربیگری در استقلال و پرسپولیس هم فکر می‌کنید؟

آرزوی هر بازیکن یا مربی است که در استقلال و پرسپولیس حضور داشته باشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

مثل اینکه حالا زمانش رسیده که در مربیگری از لحاظ مالی قراردادهای خوبی ببندید. درست است؟

من اصلا به پول فکر نمی‌کنم. در حال حاضر پسرهایم که 14 و 18سال سن دارند هر کدام برای خودشان خانه دارند، خودم خانه دارم و همسرم هم خانه دارد. ماشین هم داریم و خدا را شکر چیزی کم و کسر نداریم.

  • آیا در این فصل پیش آمد که گاهی اوقات به قهرمانی در لیگ هم فکر کنید؟

قهرمانی نیازمند یک شخصیت تیمی کامل است و باید چند سال برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرد. من همیشه راست حرف می‌زنم و دروغ نمی‌گویم. من امسال اصلا به قهرمانی فکر نکردم چون مستحق کسب این عنوان نبودیم و نیستیم.

  • دوست دارید چه تیمی قهرمان لیگ شود؟

سپاهان.

  • چرا سپاهان؟

چون سپاهانی‌ام و این تیم را دوست دارم. البته فراموش نکنید که بعد از آمدن کرانچار تنها تیمی بودیم که سپاهان را در زمین خودش شکست دادیم.

کد خبر 165755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز