چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از پژوهشگران اسپانیایی در بررسی‌های خود نشان دادند که فست فودها منجر به بروز اختلالات افسردگی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه لاس پالاماس و دانشگاه گرانادا دریافتند که غذاهای فوری یا فست فود نه تنها موجب چاقی می‌شوند بلکه می‌توانند به افسردگی مصرف کنندگان این نوع غذاها منجر شود.

نتایج پژوهش‌های این محققان حاکی از آن است که مصرف زیاد اسنک، شیرینی‌های آماده و نوشابه‌های گازدار 51 درصد خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج در یک دوره زمانی مشخص نوع رژیم غذایی و حالت سلامت روحی و ذهنی حدود 9 هزار نفر را تحت کنترل قرار دادند.

هیچ یک از این افراد در گذشته سابقه بیماری افسردگی نداشتند و هرگز تحت درمان ضد افسردگی قرار نگرفته بودند.

در دوره تحقیق در 493 نفر افسردگی تشخیص داده شد. به این ترتیب، دانشمندان اسپانیایی ارتباط مستقیم میان خطر افسردگی و مصرف مداوم یا پربسامد غذاهای فوری را در رژیم هر یک از این افراد مبتلا به افسردگی کشف کردند.

به گفته این دانشمندان، به هر میزان که روش غذا خوردن اشتباه باشد به همان میزان خطر رنج بردن از بد زندگی کردن افزایش می‌یابد.

این درحالی است که غذاهایی مثل ماهی (غنی از امگا- 3)، سبزیجات تازه و خوراکی‌هایی که غنی از ویتامین‌های گروه B هستند همانند ترکیبات ضد افسردگی عمل می‌کنند.

نتایج این بررسی، فرضیه‌ای را تائید می‌کند که بیان می‌دارد رژیم غذایی سالم نه تنها برای بدن بلکه برای حالات روحی نیز مهم است.

پیش از این، تحقیق دیگری از این گروه تحقیقاتی با شرکت بیش از 12 هزار نفر نیز به نتایج مشابهی دست یافته بود.

کد خبر 164903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز