دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

آزاده خطیبی: به گفته سازمان جهانی بهداشت، در کشورهای مرفهی مانند آمریکا آمار ابتلا به افسردگی بالاتر از کشورهایی با درآمد کمتر مانند مکزیک است.

بیماری افسردگی

 به گزارش سی‌ان‌ان، در تحقیق جدید این سازمان، حدود 90هزار نفر از 18کشور در سراسر جهان، سابقه ابتلا به افسردگی، سن و سایر ویژگی‌های شخصیتی آنان مورد بررسی قرار گرفت. در پایان محققین دریافتند تعداد افرادی که مبتلا به افسردگی‌اند در کشورهای مرفه 15درصد و در کشورهایی با درآمد متوسط یا پایین 11درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

فرانسه و آمریکا بالاترین و چین و مکزیک پایین‌ترین آمار افسردگی را دارند. در کشورهای مرفه نابرابری در توزیع ثروت بالاتر و در نتیجه میزان ابتلا به افسردگی و سایر بیماری‌های مزمن بیشتر است اما در کشورهایی با درآمد کمتر مردم بنا به دلایلی کمتر وقایع بد یا ناراحت‌کننده گذشته را به یاد می‌آورند. این اختلاف آمار در میان کشورهای مختلف به میزان در دسترس بودن و پذیرش درمان افسردگی بستگی دارد. به‌عنوان مثال ابتلا به افسردگی در ژاپن از دید مردم جامعه بسیار بد شمرده می‌شود و آمار خودکشی در این کشور بسیار بالاست.

نکته جالب دیگر در این بررسی آن بود که در کشورهای مرفه آمار افسردگی در افراد مسن پایین‌تر از میزان افسردگی در جوان‌ترهاست اما در کشورهایی با درآمد پایین‌تر عکس این قضیه صدق می‌کند. برومت، یکی از دست‌اندرکاران گروه تحقیق می‌گوید: در کشوری مانند اوکراین افراد مسن برای گذران زندگی خود تحت فشارند و پول کافی برای درمان بیماری‌های‌شان ندارند و زندگی به واقع دشواری را می‌گذرانند.

وی می‌افزاید: امیدوارم مقامات کشورهای مختلف بسته به شرایط اجتماعی‌شان حمایت‌های پزشکی و اجتماعی بیشتری از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه ارائه و از ابتلا به افسردگی در میان مردم تا جای ممکن پیشگیری کنند.

کد خبر 143160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز