همشهری آنلاین: بانک توسعه صادرات ایران، در قبال ارائه قرارداد صادراتی معتبر تسهیلات پرداخت می کند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مهندس مجتبی هراتی نیک عضو هیات مدیره این بانک در جمع تعدادی از صادر کنندگان استان خوزستان با اعلام این مطلب گفت: قراردادهای صادراتی که به دلیل ویژگی های کالا یا خدمت صادراتی یا شرایط اقتصادی و سیستم بانکی کشور هدف، امکان گشایش اعتبار اسنادی نداشته باشند با ارائه قرارداد صادراتی معتبر و تعیین روش تحویل محصول به خریدار و روش وصول وجه از خریدار تحت نظارت بانک، نسبت به تامین اعتبار آنها اقدام می شود.

وی با اعلام اینکه تسهیلات بانک برای احداث واحدهای جدید تولید صادراتی یا توسعه نوسازی واحدهای موجود و همچنین تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صادراتی اختصاص می یابد، گفت: قراردادهای صادراتی که از خریدار خارجی اعتبار اسنادی معتبر دریافت نموده باشند تا 90 درصد مبلغ اعتبار اسنادی تامین اعتبار می شوند.

هراتی نیک همچنین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور استاندار خوزستان برگزار شده بود گفت: سال گذشته دولت، 5/1 میلیارد دلار نزد بانک توسعه صادرات ایران سپرده گذاری کرده بود که در صورت تبدیل این سپرده به عنوان سرمایه در بانک توسعه صادرات، حجم تسهیلات اعطایی به صادرکنندگان تا 8 برابر رقم مذکور افزایش خواهد یافت که این امر منجر به اشتغالزایی بیشتر و افزایش تولید داخلی خواهد شد.

وی تصریح نمود: نرخ تسهیلات ارزی در بانک توسعه صادرات 7 درصد و نرخ تسهیلات ریالی برای صادرات 14 درصد است.

وی تاکید کرد: بانک توسعه صادرات ایران، به عنوان یک بانک توسعه ای، عمده فروش خدمات بانکی است که در سیاست های خود در پی گسترش شعب نمی باشد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: صادرات از آن جهت اهمیت دارد که موجب افزایش تولید داخلی، اشتغالزایی و نهایتاَ ارز آوری برای کشور خواهد شد.

هراتی نیک در ادامه تصریح نمود: صادر کنندگانی که نسبت به صدور کالا به صورت امانی اقدام می نمایند با ارائه گزارش فنی و اقتصادی می توانند با نظارت و مشارکت بانک، تسهیلات اعتباری بانک را دریافت کنند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات به اهمیت بازاریابی توسط صادر کنندگان و توجه به تنوع بازارهای هدف در سایر کشورها تاکید کرد و گفت: بانک توسعه صادرات همواره سعی دارد که مشارکت با مشتریان در منافع و عواید حاصل از صادرات در قالب بانکداری بدون ربا را وجهه همت خود قرار دهد.

کد خبر 16484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز