سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: به‌رغم افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه به بیش از 5 هزار تومان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران معدل قیمت مرغ در این استان را 4 هزار و 400 تومان قلمداد کرده است.

مغازه

یدالله صادقی با اشاره به کمبود مرغ در بازار، معدل قیمت مرغ در تهران را در حالی 4400 تومان ذکر کرد که به گفته وی این مبلغ در هفته دوم فروردین ماه به 4800 تومان هم رسیده بود. وی افزایش قیمت مرغ را ناشی از تعطیلات نوروزی دانسته و گفت: با آغاز مجدد فعالیت‌ها این قیمت کاهش خواهد یافت.

اما فعلا بازار کمبود دارد و باید از طریق تولید یا واردات جبران شود اما دیدگاه وزارت جهاد کشاورزی اینگونه نیست. صادقی قیمت طبیعی گوشت مرغ را 3 هزار و 900 تا 4 هزار تومان دانست و تصریح کرد: با بخش‌های تولیدی مذاکره شده که براساس فاکتور به قیمت 3700 تومان روزانه 50 تن مرغ در مرکز میوه و تره‌بار میدان بهمن توزیع کنند؛ چرا که عرضه مرغ بهتر از برخورد جواب می‌دهد. وی با تایید اینکه این میزان مرغ عرضه شده کم است، افزود: اکنون تخلفی وجود ندارد اما برای اینکه بازار را به تعادل برسانیم و حباب احتمالی به‌وجود نیاید، روزانه 50 تن مرغ عرضه می‌کنیم.

کد خبر 164819
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز