همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکیه بر ضرورت حفظ و تعمیق مناسبات همه جانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی وگسترش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد در دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، با اشاره به روابط تاریخی، مستحکم و عمیق میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و نیز سطح گسترده همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه انرژی، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دوکشور در جهت گسترش حجم مبادلات و افزایش سطح روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کنیم چراکه گسترش و ارتقاء همه‌جانبه مناسبات سیاسی،اقتصادی و فرهنگی به نفع پیشرفت، رفاه و امنیت دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: مسوولان ایران و ترکیه باید با همکاری و بحث و تبادل نظر با یکدیگر در خصوص رفع موانع موجود در مسیر گسترش حجم مبادلات تجاری بویژه در حوزه نفت و انرژی تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین با تقدیر از مواضع روشن و صریح ترکیه در خصوص موضوع هسته‌ای ایران اظهار داشت: ایران و ترکیه در بسیاری از صحنه‌های بین المللی در کنار یکدیگر بوده و همواره با سلطه‌گری غربی‌ها و مستکبران به طور مستقل و جدی مواجهه داشته‌اند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان کشورهایی مستقل، دشمنان مشترکی نیز دارند، گفت: مستکبران هرگز نمی خواهند تا کشورهایی مانند ایران و ترکیه پیشرفت کرده و در صحنه‌های جهانی قدرتمند باشند، که باید در برابر توطئه های آنها هوشیار باشیم.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز به دولت و ملت ایران با اشاره به مذاکرات هیئت های عالی رتبه دو کشور خواستار گسترش روز افزون همکاری های دوجانبه و بین المللی در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و انرژی شد.

وی همچنین اظهار داشت: دولت و ملت ترکیه همواره به صراحت از مواضع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و در آینده نیز همین سیاست را به طور جدی دنبال خواهد کرد.

کد خبر 164317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز