شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در نمایشگاهی در لایپزیک آلمان کتابی از دانمارک به عنوان زیباترین کتاب جهان در سال 2012 معرفی شد و دست اندرکاران آن مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از خبرگزاری آلمان، بنیاد هنر کتاب آلمان کتاب مصور «اقامتگاه» مشتمل بر عکس‌هایی از جی.اچ‌انگستروم عکاس دانمارکی را به عنوان زیباترین کتاب جهان درسال 2012 برگزید.

دلیل این انتخاب آن بود که تصاویر این کتاب از طریق یک سیستم صفحات تا شده برای بیننده کتاب صحنه‌هایی همچون صحنه‌هایی واقعی را ترسیم می‌کند. در مراسم اهدای جوایز بنیاد هنر کتاب گروه انتشارات ژورنال استکهلم نیز جایزه حروف طلایی را کسب کرد.

همچنین بنیاد هنر کتاب مدال طلای خود را به کتاب سال معماری گراتس اشتایرمارک 2010 اثر هوبرتوس آدام که مشتمل بر دو کتابچه جداست اهدا کرد. دیگر جوایز این بنیاد مشتمل بر دو مدال نقره و پنج مدال برنز نیز به کتاب های زیبای برگزیده از کشورهای چین، هلند، تایوان و چک رسید.

مسابقه بین‌المللی منحصر به فرد «زیباترین کتاب‌ها از سراسر جهان» از سال 1963 درلایپزیک برگزار می‌شود. یک هیات داوری مستقل بین‌المللی هر سال 14 کتاب از زیباترین کتاب‌های منتشر شده در سراسر جهان را انتخاب و با اهدای جایزه از آن‌ها تقدیر می‌کند. آثار برگزیده امسال از میان 540 کتاب از 31 کشور جهان انتخاب شده‌اند. امسال در میان کتاب‌های برگزیده هیچ کتابی از کشور آلمان وجود نداشت.

اما نمایشگاه کتاب لایپزیک در دو روز ابتدایی خود پذیرای 64 هزار بازدید کننده بود که با توجه به رقم 62 هزار بازدید کننده در زمان مشابه در سال گذشته ، شمار بازدید کنندگان این نمایشگاه 2 هزار نفر افزایش داشت. به گفته مارتین بول واگنر سخنگوی نمایشگاه کتاب لایپزیک ، این نمایشگاه و بزرگترین جشن کتابخوانی قاره اروپا به نام «لایپزیک کتاب می‌خواند»، با موفقیت ادامه دارد. چه در بخش داستان ها یا رمان ها ، چه در زمینه آثار جنایی یا کتاب های راهنما و چه در بخش کتاب های شنیداری و یا موزیکال علاقه تماشاگران به کتاب و یا آثار دیجیتال به شکل وسیعی رو به افزایش است.

حضور جمعیتی مشتاق، نویسندگان علاقه مند و ناشران راضی تاثیر عمیقی بر نیمه آغازین بهار کتاب‌های لایپزیک داشته است. گردانندگان این نمایشگاه انتظار دارند که در دو روز باقی مانده جمعیت چشمگیر بازدید کنندگان به این نمایشگاه سرازیر شود.

کد خبر 163906
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز