همشهری آنلاین: کارکنان کتابخانه‌ای در سیدنی استرالیا پس از آنکه یکی از کتاب‌های‌شان پس از 122 سال تاخیر به جایگاه اصلی‌اش بازگردانده شد، شگفت‌زده شدند.

122 years late

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، این کتاب ویرایش نخست و با ارزش از اثر چارلز داروین با عنوان "گیاهان حشره‌خوار" است که 30 ژانویه 1889 از کتابخانه کامدن به امانت گرفته شده بود.

کاترین باگت-جولف، مدیر خدمات کتابخانه به روزنامه محلی مک‌آرتور کرونیکل گفت جریمه این کتاب به طور طبیعی 35 هزار دلار استرالیا می‌شود، اما به خاطر رضایت خاطر از بازگردانده شدن کتاب، این جریمه تحت شرایطی لغو می‌شود.

این کتاب به مدت 50 سال در اختیار ران هاین، دامپزشکی بود که آن را همراه با بسیاری دیگر از کتاب‌های قدیمی به دانشگاه سیدنی داد.

کارکنان دانشگاه متوجه مهر کتابخانه در داخل کتاب شده و آن را به کتابخانه بازگرداندند. هاین به این روزنامه گفت یک دامپزشک دیگر در دهه 1960 میلادی این کتاب را به او داده بود، اما نمی‌دانست کتاب از کتابخانه به امانت گرفته شده است.

باگت-جولف گفت: من درباره کتاب‌هایی که پس از 50 سال تاخیر بازگشت داده شده‌اند، شنیده بودم، اما هیچ وقت کتابی به مدت 100 سال دیرکرد در بازگشت نداشته است. این کتابخانه اعلام کرد در ازای اطعام یا دادن پتو به نیازمندان، جریمه دیرکرد بازگشت کتاب را می‌بخشد.

کد خبر 138384
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز