سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان مصر شامگاه دوشنبه به وقت تهران به اتفاق آراء به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره و توقف صادرات گاز مصر به این رژیم رای داد.

پارلمان مصر خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان پارلمان مصر روز دوشنبه به بیانیه کمیسیون امور عرب، مبنی بر اینکه مصر هرگز دوست، شریک یا متحد صهیونیست ها نخواهد بود رای علنی دادند. نمایندگان پارلمان مصر، همچنین از 'مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوزهای اسرائیل از هر طریق ممکن حمایت کردند.

اگرچه در شرایط فعلی، شورای نظامی حاکم بر مصر، تصمیم گیرنده نهایی در این باره خواهد بود، اما رای پارلمان مصر نمادی از تغییر شرایط این کشور پس از سرنگونی حسنی مبارک است.

مجلس نمایندگان مصر، امروز همچنین خواستار فراخواندن سفیر این کشور از رژیم صهیونیستی و بازنگری در سیاست های اتمی قاهره شد.

در بخشی از گزارش پارلمان مصر آمده است 'مصر انقلابی، هرگز دوست، شریک یا متحد رژیم صهیونیستی نخواهد بود و ما این رژیم را دشمن شماره یک مصر و ملت های عرب می دانیم. مصر با رژیم صهیونیستی مانند یک دشمن رفتار خواهد کرد و بدین وسیله از دولت خواسته می شود که همه روابط و قراردادهایش را با این دشمن، مورد بازنگری قرار دهد.'

رای گیری درباره روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان (مجلس الشعب) گرفته شد. اسلامگرایان هم در این مجلس و هم در مجلس اعلا (مجلس الشوری) که از قدرت کمتری برخوردار است، اکثریت را در اختیار دارند.

کد خبر 163542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز