چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: سردسته مخوف باند نقابداران سیاه که مرتکب 4 فقره قتل شده بود، در شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

بنابر این گزارش راز جنایتهای این جوان جنایتکار هنگامی فاش شد که او و همدستانش  در آخرین جنایت خود پس از سرقت مسلحانه از طلافروشی فردوسیه شهریار ، مرد قنادی به نام علی اصغر را که مغازه‌وی در همسایگی طلافروشی قرار داشت و برای جلوگیری از فرارسارقان به سمتشان آجر پرتاب می کرد را با شلیک گلوله از پای درآوردند.
 پس از این جنایت وقتی که اعضای باند که نقابهای سیاهی به صورت داشتند، در ردیابی های پلیس آگاهی کرج به دام افتادند ، سردسته باند که جوان خلافکاری به نام سیامک بود علاوه بر اعتراف به قتل مرد قناد در جریان سرقت مسلحانه طلافروشی، راز 3 جنایت ناگشوده که در جریان آنها3 مرد به نامهای اکبر، عبدالله و احمدبا شلیک گلوله از پای درآمده بودند را فاش کرد، اما  وی گفت یکی از قتلها را  با همدستی یکی از اعضای باند به نام سعید و با دستور جوانی به نام مهران بوده است که وی دستور قتل پدر زن خود را صادر کرده بود.
با اعترافات سردسته باند و دو عضو دیگر باند به ارتکاب جنایتها، پرونده مرد جنایتکار و 2 متهم دیگر ( سعید و مهران ) برای صدور رای نهایی در اختیار رییس شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و صبح دیروز در جریان محاکمه‌ای فوق العاده، سیامک و 2 متهم دیگر، برای دفاع در مقابل 5 قاضی دادگاه ( عزیزمحمدی، رحیمی، سالاری، عبداللهی و افتخاری) قرار گرفتند.
من 4 جنایت را گردن می گیرم
در جلسه روز گذشته محاکمه سیامک و همدستانش ، بعد از آنکه قاضی حیدری به‌عنوان نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخته و خانواده‌های قربانیان برای متهمان تقاضای قصاص کردند، سیامک (سردسته باند) در جایگاه دفاع قرار گرفته و در حالی که ارتکاب هر 4 جنایت را به گردن گرفته بود به تشریح جنایتهای خود پرداخت.
وی در توضیح نخستین جنایت که در جریان آن مرد میانسالی به نام احمد به قتل رسیده بود گفت: نخستین قربانی احمد نام داشت، او پدر زن مهران (متهم ردیف سوم) بود، سعید به من گفت، مهران به خاطر اختلافی که با پدر زنش داشت به او پول داده بود تا پدرزنش را به قتل برساند. وقتی سعید موضوع را با من در میان گذاشت، قرار شد با همدستی یکدیگر احمد را به قتل برسانیم.در ابتدا قرار بود من با موتور، سعید را به محل کار مقتول ببرم و او با اسلحه احمد را به قتل برساند.
چند بار به محل کار احمد در شهریار رفتیم ولی موفق به اجرای نقشه‌‌امان نشدیم، روز حادثه احمد را در حال صحبت با فردی جلوی مغاز‌ه‌اش دیدیم، به سعید گفتم خودش است شلیک کن، اما او دستپاچه شد و نمی‌دانست چه‌ کار باید بکند به همین خاطر با اسلحه کمری در حالی که می‌دویدم به طرفش شلیک کردم، بعد هم سعید با کلاشینکف او را به رگبار بست و به سرعت از محل فرار کردیم.
دو جنایت عتیقه
سرکرده باند نقابداران سیاه در خصوص دومین قتل خود گفت: پس از چندی شنیدم مرد ثروتمندی به نام تقی در کار خرید و فروش عتیقه است، به همین خاطر تصمیم به اخاذی 100 میلیون تومانی از او گرفتم.
نامه‌ای تهدید‌آمیز برای تقی نوشتم و شب وارد باغ او شدم، پس از ورود به داخل اتاقک باغ متوجه شدم اکبر(دومین قربانی) هم آنجاست ، اسلحه خود را به سمت آن‌ها نشانه رفته و از آنها خواستم دست‌هایشان را بالا ببرند، اما اکبر مقاومت کرد و به سمتم آمد، در این زمان به سمتش شلیک کردم که او به قتل رسید، بعد از آن به تقی شلیک کردم که او به شدت مجروح شد، اما زنده ماند. این جنایتکار در خصوص سومین جنایت نیز گفت:‌ سومین قربانی‌ام بهروز نام داشت، پس از حادثه باغ تصمیم گرفتم نامه تهدید‌آمیز را از طریق بهروز به او برسانم.
شب حادثه همراه یک افغانی به نام فضل‌احمد در حالی‌که نقابی به صورت داشتم به باغ رفتیم، فضل‌احمد وارد باغ شد، اما بهروز با دیدن او شروع به داد و فریاد کرد،به خاطر این که احتمال می‌دادم بهروز مرا شناخته باشد به سمت سرش به صورت رگبار شلیک کردم.
سرقت مرگبار  از طلافروشی فردوسیه
سیامک در ادامه در خصوص قتل مردی که در جریان سرقت از طلافروشی کشته شده بود، گفت: چون در جریان قتل‌ها پولی دستم را نگرفته بود برادرانم را وادار کردم تا دست به سرقت مسلحانه بزنیم ، ما از قبل طلافروشی را شناسایی کرده بودیم و از آن جا که این مغازه در یک منطقه که اطراف آن بیابان بود قرار داشت، امکان فرار ما زیاد بود، از سویی به خاطر وضعیت محل تصور می‌کردیم مرد طلافروش نتواند در برابرمان مقاومت کند . وی در ادامه قتل همسایه طلا فروشی را یک اتفاق دانست و گفت :بعد از سرقت طلافروشی قصد دور شدن از آنجا را داشتیم اما مرد همسایه شروع به پرتاب‌آجر کرد، من او را تهدید کردم که آجر پرت نکند اما او بی‌توجهی کرد و همین مسئله باعث شد به شدت عصبانی شوم و به سوی وی شلیک کنم‌. البته من قصد نداشتم این مرد را بکشم و فقط می‌خواستم او را بترسانم ، اما گلوله به او خورد وجان باخت.
در ادامه جلسه دادگاه سعید متهم ردیف دوم با تایید اظهارات سردسته باند، اتهام قتل احمد را قبول کرد اما گفت: تیر شلیک شده از اسلحه‌ام در برخورد به زمین کمانه کرد و به قفسه سینه احمد اصابت کرد. این مرد که تعداد زیادی اسلحه از وی کشف شده است در دادگاه مدعی شد اسلحه‌ها را برای قتل افراد مختلف تهیه کرده است.
در پایان جلسه دادگاه مهران متهم ردیف سوم که دو متهم قبلی مدعی بودند که او آنها را برای قتل نخستین قربانی که پدر زنش بود اجیر کرده‌است، منکر همکاری در قتل پدرزنش شد و گفت صحبتهای این دو مرد همه‌اش دروغ است و آنها می خواهند پای مرا بی خودی به این جنایت بکشند و به این ترتیب از دادگاه می خواهم مرا تبرئه کند . برپایه این گزارش، با دفاع وکلای متهمان و ختم جلسه قرار است حکم ظرف مدت قانونی صادر شد
کد خبر 16330

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز