همشهری آنلاین: رئیس شورای انتقالی لیبی اعلام کرد که کشورهای عربی برای در امان ماندن از طوفان قیام های عربی به دنبال فتنه انگیزی در لیبی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، مصطفی عبدالجلیل شب گذشته در یک کنفرانس خبری در طرابلس کشورهای عربی را به فتنه انگیزی در شرق لیبی متهم کرد.

وی بدون اشاره به نام این کشورها افزود: برخی کشورهای عربی سعی می کنند فتنه ای که در شرق لیبی آغاز شده است را تقویت کنند تا از این طریق خود را آرام کنند و طوفان قیام های عربی به کشورهایشان نفوذ پیدا نکند.

رئیس شورای انتقالی لیبی در ادامه گفت: حرکتی که امروز شاهد آن هستیم آغاز توطئه ای خطرناک علیه لیبی است و این مسئله وحدت ملی لیبی را تهدید می کند.

وی در عین حال اظهار داشت که این توطئه ها عواقب خطرناکی دارد و ممکن است به تجزیه لیبی منجر شود. عبدالجلیل خاطرنشان کرد: لیبی یک پایتخت دارد و آن طرابلس است.

گفتنی است رهبران سیاسی و قبیله ای منطقه برقه در شرق لیبی در نشستی ضمن اعلام برقراری نظام فدرالی در این منطقه، "احمد الزبیر الشریف السنوسی" را به عنوان رئیس شورای انتقالی آن برگزیدند.

برقه اولین منطقه در لیبی است که پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی، سیستم فدرالی در آن اعلام شده است. گستره این منطقه از نزدیکی مرز با مصر تا طرابلس در غرب لیبی است.

کد خبر 162960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز