همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت که کاخ سفید خواهان حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران است.

obama

«باراک اوباما» در سخنرانی خود در نشست لابی صهیونیست‌ها در آمریکا موسوم به «آیپک» خواهان دستیابی به راه حلی دیپلماتیک درخصوص موضوع هسته‌ای ایران شد و از «کثرت سخن درباره جنگ» علیه ایران ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در عین حال ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: آماده است که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در صورت لزوم از قدرت استفاده کند.

اوباما در اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: سخنان زیادی درباره جنگ علیه ایران وجود دارد.

او افزود: این سخنان در طول چند هفته گذشته تنها به سود نظام ایران بوده است زیرا قیمت‌های نفت را که باعث حمایت مالی از برنامه هسته‌ای از این کشور می‌شود، افزایش داده است.

رئیس جمهوری آمریکا از ایران خواست که راههای دیپلماتیک را برای حل موضوع هسته‌ای خود دنبال کند و در اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران گفت: فشار بر ایران در حال حاضر قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

او تصریح کرد: به طور قطع معتقدم که همچنان جا برای کار دیپلماتیک همراه با فشار معین به منظور حل این بحران وجود دارد.

اوباما با طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای افزود: آمریکا و اسرائیل با یکدیگر تاکید می‌کنند که ایران هنوز به سلاح هسته‌ای دست نیافته است و ما در ‌‌نهایت هوشیاری برنامه هسته‌ای آن‌ها را زیر نظر داریم.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت: همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی همچنان باقی است.

اوباما گفت: رهبران ایران باید درک کنند که من سیاست مهار را دنبال نمی‌کنم، بلکه سیاست جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را دنبال می‌کنم و همانطور که در گذشته در دوره ریاست جمهوری‌ام به طور واضح گفتم در استفاده از زور برای محافظت از آمریکا و منافع آن تردیدی به خرج نخواهم داد.

او با حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: من به حمایت از اسرائیل در اوقات سرنوشت ساز پایبند هستم و در طول سه سال گذشه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به تعهداتم درقبال اسرائیل عمل کرده‌ام و در همه شرایط حساس برای ایستادن در کنار اسرائیل حاضر بوده‌ایم.

کد خبر 162658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز