همشهری آنلاین: مجمع عمومی سالیانه خانه موسیقی عصر یکشنبه 14 اسفند با حضور اکثریت اعضای مجمع و بدون حضور نمایندگان کانون سازسازان برگزار و آذر هاشمی برای یک سال دیگر بازرس خانه شد.

azar hashemi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت خانه در این جلسه ابتدا دکتر  محمد سریر  رئیس و سپس  حمید رضا نوربخش، مدیر عامل خانه گزارشی از فعالیت های سال 90 خانه موسیقی به مجمع ارائه کردند و سپس آذر هاشمی(بازرس) گزارش خود را از عملکرد، فعالیت‌ها و همچنین گردش مالی خانه برای اعضای مجمع قرائت کرد.

 دکتر محمد سریر که ریاست هیئت مدیره خانه را عهده‌دار است در گزارش خود گفت: جلسه با حضور اکثریت اعضای مجمع عمومی به نصاب لازم رسیده است و پس از این جلسه هم برنامه دیدار ماهیانه اعضا خانه و هنرمندان را داریم که به دلایلی از جمله ماه های محرم و صفر و همچنین جشنواره موسیقی این نشست‌ها به تعویق افتاده بود.

وی در باره جلسات مجمع عمومی گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه هر سال یک بار برای انتخاب بازرس تشکیل می‌شود که جلسه امسال را با تاخیر برگزار می‌کنیم که این تاخیر به علت همکاری و مشارکت برخی از اعضای مجمع به عنوان داوران بخش رقابتی با جشنواره موسیقی فجر و شرایط خاص موجود پیش آمد؛ البته طبق اساسنامه جلسات مجمع باید حداقل یک سال باشد ولی گاهی به علت بروز شرایط خاص ممکن است تا چند ماه هم به تعویق بیفتد.

رئیس هیئت مدیره در ادامه با اشاره به حضور اعضا در جلسه گفت: از اینکه شما حاضران احساس مسئولیت می‌کنید و با مشارکت خود در برنامه های مختلف از جمله مجمع عمومی‌ها شرکت می‌کنید نشان از مسئولیت پذیری و توجه شما به پیشرفت و اعتلای موسیقی و نهاد خانه موسیقی دارد و در جای خود قابل تقدیر و تشکر است چرا که در این برهه حساس که مسائلی برای خانه سینما پیش آمده این حضور و همدلی برای استحکام خانه موسیقی بسیار موثر است.

در ادامه حمید رضا نوربخش، مدیر عامل خانه نیز از حضور اعضا و همچنین همکاری های مجمع عمومی با مدیرعامل، تشکر و قدردانی کرد و گفت: تمام برنامه‌هایی که پیش می رود با کمک شماست که من به عنوان نماینده اجرایی شما مسائل را هماهنگ می‌کنم.

  وی در ادامه به فعالیت‌های خانه موسیقی در سال 1390 اشاره کرد و به اجمال برخی موارد انجام شده را چنین بیان کرد: برگزاری مجمع عمومی و انتخاب شورای عالی، نشست‌های تخصصی موسیقی نواحی، برگزاری نمایشگاه سازهای ابداعیمحمدرضا شجریان ، برگزاری مجمع عمومی کانون ناشران و تهیه کنندگان موسیقی، برگزاری مستر کلاس آهنگسازی با همکاری کانون آهنگسازان، برگزاری یادمان استاد فرامرز پایور، برگزاری کارگاه وبلاگ نویسی و نخستین جشنواره وبلاگ ها و سایت‌های موسیقی ایران، برگزاری مستر کلاس ساز چنگ، برگزاری مستر کلاس مروری بر شیوه‌های نوازندگی گیتار، برگزاری شب های جشن خانه موسیقی، گردهمایی کانون پزشکان، برگزاری نخستین جشنواره رقابتی سازهای کلاسیک، مستر کلاس آهنگسازی دکتر شریفیان، مراسم تجلیل از پیشکسوتان صدابرداری و برگزاری دور پنجم کلاس‌های صدابرداری.

 مدیرعامل خانه موسیقی در خاتمه سخنانش از اعضای هیئت مدیره خانه و بازرس خانه برای همراهی و کمک‌های صمیمانه و صادقانه شان تشکر کرد .

 مجمع عمومی خانه موسیقی

 در ادامه دکتر سریر از آذر هاشمی خواست تا گزارش بازرسی خود را در دوره گذشته به مجمع ارائه کند. آذر هاشمی در ابتدای سخنانش گفت: از همه اعضای مجمع سپاسگزارم که این وظیفه را به من محول کرده بودند و سعی کردم تا آنجایی که توانستم وظیفه‌ام را خوب انجام دهم.

وی در ادامه گفت: در یک سال گذشته جلسات هیئت مدیره به صورت منظم و مستمر برگزار شد. هیئت مدیره از اول اردیبهشت امسال تا پایان بهمن ماه و به جز تعطیلات مرداد، تمام جلسات خود را برگزار کرد و تنها جلساتی که با روزهای تعطیلی مقارن بود برگزار نشد که با این حساب در مجموع حدود 30 جلسه تشکیل داد.

هاشمی در ادامه گفت: مصوبات هیئت مدیره در بخش اجرایی و برگزاری مراسم فعالیت های خوبی صورت گرفته بود. تصویب بررسی بندهایی از آئین نامه عضویت خانه موسیقی، اعزام هیئتی برای نظارت بر انتخابات شعبه تبریز، تصویب ارسال پرونده اعضای وابسته به دفتر مدیر عامل برای بررسی، بررسی مشکلات کانون سازندگان ساز، ارسال نسخه نهایی اساسنامه به وزارت ارشاد که قبلا به تصویب مجمع عمومی رسیده بود ولی به دلیل وجود یک بند تحمیلی که به حق انحلال بر می‌گشت معلق مانده و مترصد فرصتی هستیم تا بدون اضافه شدن این بند به ثبت برسد.

more گزارش همشهری آنلاین از مجمع عمومی فوق‌العاده خانه موسیقی برای تغییرات در اساسنامه

بازرس خانه موسیقی با اشاره به گردش مالی خانه گفت: با توجه به کتابچه ای که از طرف مدیر مالی بصورت مفصل و دقیق تهیه شده و در اختیار من گذاشته شد کل هزینه ها، درآمد ها، دریافت ها و پرداختها با هم همخوانی داشتند و مورد تایید است. البته باید این را گفت که خانه همیشه با مضیقه مالی مواجه بوده است .

آذر هاشمی در انتهای سخنانش به گزارشی از تعداد اعضای خانه موسیقی به تفکیک کانون ها و همچنین تعداد جلسات تشکیل شده کانون ها در سال 90 پرداخت و گفت:

تعداد اعضای خانه موسیقی موسیقی 11013 نفر است و تعداد این اعضا به تفکیک کانون به این شرح است: کانون نوازندگان ایرانی 5481 نفر، کانون نوازندگان کلاسیک 1746 نفر، کانون خوانندگان سنتی 1528 نفر، کانون سازندگان ساز 996 نفر، کانون مدرسان 503 نفر،کانون خوانندگان کلاسیک 292 نفر، کانون آهنگسازان 287 نفر، کانون پژوهشگران 104 نفر و کانون صدابرداران 76 نفر.

تعداد جلسات کانون ها در سال 90: پژوهشگران 19 جلسه، نوازندگان کلاسیک 16 جلسه، خوانندگان سنتی 16 جلسه، نوازندگان ایرانی 13 جلسه، آهنگسازان 13 جلسه، مدرسان 13 جلسه، خوانندگان کلاسیک 11 جلسه، صدابرداران 11 جلسه و سازندگان ساز 3 جلسه.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضای مجمع پیشنهادهایی برای برنامه های سال آینده ارائه دادند که با استقبال هیئت مدیره مواجه شد.

  داریوش پیرنیاکان،، رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن اعضای خانه موسیقی هم در سخنانی در باره فعالیت‌های این تعاونی گفت: یکی از فعال‌ترین و سخت‌ترین بخش‌ها، تعاونی مسکن است که در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و جای تشکر بسیاری از آقای  نصرالله ناصح پور دارد که مسئولیت مدیر عاملی این تعاونی را بر عهده دارند.

 در این جلسه، با توجه به مسائل و تنگناهای مالی خانه، اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی بر پرداخت به موقع حق عضویت اعضا تاکید کردند.

در ادامه جلسه، آذر هاشمی، وارطان ساهاکیان و امیر پدرام طاهریان برای سمت بازرسی نامزد شدند. در این جلسه 21 نفر با دو وکالت نامه برای رای گیری حاضر بودند که در مجموع 23 رای اخد شد و آذر هاشمی با اکثریت آرا بار دیگر برای سمت بازرسی انتخاب شد.

در ادامه جلسه، آذر هاشمی، وارطان ساهاکیان و امیر پدرام طاهریان برای سمت بازرسی نامزد شدند. در این جلسه 21 نفر با دو وکالت نامه برای رای‌گیری حاضر بودند که در مجموع 23 رای اخد شد و آذر هاشمی با اکثریت آرا بار دیگر برای سمت بازرسی انتخاب شد.

به گزارش همشهری آنلاین  اگر چه در گزارش بازرس خانه موسیقی اشاره‌ای به بررسی مشکلات کانون سازسازان شده است،اما هیچ توضیحی درباره این مشکلات در خبر سایت خانه موسیقی نیامده است به خصوص که هیات مدیره در یک سال گذشته بدون هیچ توجیه منطقی و قانونی از ادامه فعالیت کانون سازسازان جلو گیری کرد و  و مشخص نیست که آیا اساسنامه ارسالی به دبیرخانه نظارت بر موسسات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد با تغییراتی همراه بوده است یا نه ،چرا که در چند ماه اخیر بعضی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بر این نکته تاکید می ‌کردند که برخی از کانون‌ها نباید در ترکیب اصلی هیئت مدیره حضور داشته باشند که این نکته در اصلاحات هیچ اساسنامه‌ای که به تایید مجمع عمومی رسیده بود، نیامده است و تصویب این موارد نیازمند به تایید مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری در خانه موسیقی است.

more  متن کامل اساسنامه خانه موسیقی

 more    توضیحات بازرس وقت خانه موسیقی درباره تغییرات اساسنامه

         

کد خبر 162629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز