چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیئت مدیره خانه موسیقی به دنبال ارائه‌ نامه برخی از ترانه‌سرایان و شاعران نامدار ایرانیبرای تشکیل کانونی به نام ترانه سرایان با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین در نشست یک شنبه گذشته (21 مهر) هیئت مدیره و بعد از قرائت نامه برخی از ترانه سرایان، و بحث و بررسی درباره چند و چون این کانون و مقرر شد، گروهی از ترانه‌سرایانی که نامه فوق را نوشتند، به عنوان هیئت موسس به تدوین اساسنامه و‌آ‌یین نامه عضوگیری این کانون بر اساس اساسنامه خانه موسیقی بپردازند.

از جمله مباحث مطرح شده در نشست هیئت مدیره تفکیک میان شاعر و ترانه‌سرا بود و اینکه تنها کسانی می‌توانند به عضویت این کانون در آیند که ترانه‌سرا باشند و هر شاعری به صرف شاعر بودن نمی‌ تواند عضو این کانون شود.[ترانه چیست؟ترانه سرا کیست؟]

در میان امضاء کنندگان نامه، چهره‌هایی چون مشفق کاشانی، علی معلم دامغانی، بامداد جویباری، عبدالجبار کاکایی، و برخی دیگر از شاعران و ترانه سرایان نامی به چشم می‌خورد.

به گزارش همشهری آنلاین در صورت تایید این کانون در هیئت مدیره ، خانه موسیقی صاحب ده کانون خواهد شد.

شکل گیری کانون ترانه‌سرایان اگر چه مدتها در خانه موسیقی مطرح بود، اما از اوایل تابستان امسال به پیشنهاد بازرس خانه موسیقی به سید عباس سجادی، ترانه‌سرا و مدیر نغمه شهر، و پی گیری جدی وی در جمع آوری تعداد امضای مورد نیاز برای تشکیل این کانون جدی و وارد فاز اجرایی شد

کد خبر 65909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز