سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه سلامت: با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه هپاتیت B، متولدین سال 1368(17 ساله‌ها) از روز 15 تا 25 اسفند ماه جاری با در دست داشتن شناسنامه و مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی بطور رایگان برای نوبت اول واکسینه می‌شوند.

دکتر عبدالرضا استقامتی، معاون بیماری‌های واگیر مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به این که از 13 سال پیش در کشور برنامه واکسیناسیون بر علیه هپاتیت B در برنامه جاری ایمن سازی قرار گرفت و در واقع گروه سنی زیر 13 سال نسبت به این بیماری ایمن شده اند، افزود: برای ایمن سازی خارج از این گروه سنی لازم بود سیاست جدیدی به سیاست قبلی اضافه شود وپوشش واکسن برای گروه زیر 18 سال (یعنی 13 تا 18سال ) انجام شود.

وی افزود: با توجه به بالابودن هزینه اجرای این طرح و محدودیت بودجه و امکانات ناچار به گروه بندی سنی شدیم که در مرحله نخست فاز اجرایی این طرح صرفا متولدین سال 1368 ( 17 ساله‌ها) که سن ورود این گروه به اجتماع است و زودتر در معرض خطر قرار می‌گیرند واکسینه می‌شوند.

معاون بیماری‌های واگیر مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، مشکل در این زمینه را معطوف به گروهی از جامعه توصیف کرد که در آخرین سالهای نوجوانی قرار دارند و به تناسب سن با خطرات بیشتری در اجتماع مواجه می‌شوند و امکان ابتلا شدن آنان به هپاتیت B بیشتر است.

دکتر استقامتی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح تیم سیار نداریم و مردم باید خودشان به مراکز مراجعه کنند افزود: نوبت دوم این تزریق یک ماه بعد و نوبت سوم نیز 6 ماه بعد باید تجدید شود چون تزریق یک نوبت به تنهایی هیچ گونه اثربخشی نخواهد داشت.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت خاطر نشان کرد، واکسیناسیون متولدین سال 69 و 70 به ترتیب به سال‌های 86 و 87 موکول خواهد شد.

کد خبر 16244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز