پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بر اساس اعلام مؤسسه گارتنر تعداد گوشی‌های موبایل فروخته شده به کاربران نهایی در طول سال 2011، 1.8میلیارد دستگاه تلفن بوده است که در مقایسه با سال 2010 در حدود 11.1 درصد افزایش داشته است.

موبایل

به گزارش ایسنا،31 درصد یعنی رقمی معادل 472 میلیون دستگاه از این تعداد گوشی فروخته شده، در زمره گوشی‌های هوشمند قرار دارند که این تعداد در مقایسه با سال 2010، 58 درصد رشد داشته است.

در این میان، تغییراتی نیز در موقعیت وندورهای برتر در حوزه گوشی هوشمند رخ داده است. به عنوان مثال شرکت اپل جایگاه شرکت سامسونگ را به عنوان یکی از برندهای برتر در این حوزه به خود اختصاص داده است و در سه ماهه چهارم سال 2010، 23.8 درصد از سهم بازار گوشی‌های گران‌قیمت و در سال 2011، 19 درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد شرکت‌های سونی اریکسون، موتورولا و RIM نیز که در رقابت با برندهای برتر این حوزه ناموفق بوده‌اند، برای فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت خود نیز از آسیب‌پذیری بالایی در مقابل هواوی و ZTE برخوردار باشند.

در این رابطه، اگرچه به دلیل وجود مسائل متعدد، دسترسی به آمار دقیق تعداد گوشی‌های فروخته شده در ایران هرگز میسر نبوده است، اما براساس تخمین مؤسسه اینفورما این رقم در انتهای سال 2011، در حدود 5 میلیون گوشی بوده است و در طول این سال از رشد حدود 42 درصدی برخوردار بوده است که پراکندگی این گوشی‌ها عمدتاً در شهرهای بزرگ مثل تهران است.

در بین شرکت‌های فروشنده گوشی‌های تلفن همراه، شرکت سامسونگ همچنان سعی دارد تا فاصله خود را با نوکیا به عنوان صدرنشین جدول فروش گوشی موبایل کمتر کند. توانایی این شرکت هلندی برای عرضه محصولات Lumia WP7 بارقه‌های امیدی را در پی داشته است و نوکیا برای حفظ جایگاه اول خود، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی است.

more  کنگره جهانی موبایل چه داشت؟

کد خبر 162220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز