همشهری آنلاین: کنگره جهانی موبایل طبق هر سال در شهر بارسلونا میزبان بزرگترین شرکت‌های سازنده دستگاه‌های قابل حمل است. نگاهی به تعدادی از محصولات قابل توجه دو روز اول برگزاری این کنفرانس داریم.


گوشی سامسونگ با پروژکتور و تبلت 10.1 ایمچی سری Note

شرکت کره‌ای سامسونگ از گوشی Galaxy Beam رونمایی کرده که دارای یک پروژکتور 15 شمعی LED برای نمایش فیلم، عکس و متن برروی سطوح مختلف است.

این گوشی مجهز به سیستم عامل 2.3 اندروید، پردازشگر یک گیگاهرتزی دو هسته‌ای و دوربین پنج مگاپیکسل است.

سال گذشته شاهد عرضه گوشی 5 اینچی Note  بودیم که به گفته سامسونگ فضای خالی بین تبلت و گوشی همراه را در بازار پر کرد. اکنون نسخه 10.1 اینچی این محصول رونمایی شده و دارای قابلیت‌های مشابهی نسبت به نسخه 5 اینچی است، از جمله پرداشگر 1.4 گیگاهرتزی دو هسته‌ای، سیستم عامل اندروید 4 و قلم مخصوص.

این دستگاه نمایشگری 1280 در 800 اینچی دارد و در مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. Note‌ جدید دارای دو دوربین 3 و 2 مگاپیکسلی در عقب و جلو است و 583 گرم نیز وزن دارد.

LG Optimus 4X Hd

نمایشگرهای با کیفیت همواره نقطه قوت گوشی‌های هوشمند LG‌ بودند. گوشی جدیدی که این شرکت کره‌ای در نمایشگاه WMC امسال معرفی کرده نیز دارای نمایشگری 1280 در 720 اینچی است که تصاویری شفاف و دقیق ارائه می‌دهد.

قسمت پشت این گوشی دارای روکشی چرمی در پشت و بدنه‌ای نازک است. علاوه بر این یک دوربین 8 مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید 4 از سایر قابلیت‌های Optimus  جدید است.

نوکیا امسال کولاک کرد!

سال گذشته جای نوکیا در سالن اصلی WMC خالی بود. اما امسال این شرکت که شاهد رشد نسبتاً کم اما مطلوبی بوده چندین محصول جدید معرفی کرده‌است.

شاید باورتان نشود اما اولین گوشی که این شرکت در نمایشگاه امسال رونمایی کرد 808 Pureview نام دارد و مجهز به یک دوربین 41 مگاپیکسلی است!

گوشی دیگری که معرفی شد سری Asha در چند مدل 202، 203 و 302 است. این گوشی دارای نمایشگری 2.4 اینچی، صفحه کلید QWERTY و سیستم عامل سیمبین S40‌است.

Asha 202 دارای قابلیت اتصال چندین سیم کارت با فن‌آوری Dual SIM Eeasy Swap است.

نوکیا علاوه بر این دو گوشی جدید ویندوز موبایل را نیز معرفی کرده‌است. اولی Lumia 610 و دیگری Lumia 900 نسخه AT&T.

Lumia 900 دارای قابلیت اتصال به شبکه DC-HSPA است که سرعت دیتایی برابر 42 مگابیت بر ثانیه ایجاد می‌کند.

HTC One X

این گوشی با نمایشگری 4.7 اینچی 1280 در 720 اینچی و طراحی سبک و باریک برای مرور وب و نمایش محتوای چند رسانه‌ای کاملاً مناسب است.

دقت نمایشگر گوشی جدید HTC با 312ppi تصاویری با دقت فوق‌العاده‌ای نظیر آی‌فون 4S تولید می‌کند.

One X به پردازشگر تگرا 1.5 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه RAM و سیستم عامل اندروید 4 مجهز است.

دوربین 8 مگاپیکسلی و لنز f2.0 به جذابیت این گوشی جمع و جوز می‌افزاید.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز