همشهری آنلاین: خرید شماره‌های موبایل افراد به قیمت 5 میلیون و 500 هزار تومان از مخابرات ادعای افرادی است که خود را فعال شرکت‌های تبلیغاتی پیامکی معرفی کرده‌اند؛ ادعایی که توسط صدا و سیما از نمایشگاه الکامپ پخش شد و به سرعت واکنش مدیرعامل مخابرات را در جهت تکذیب و پیگیری عاملان ارائه و اشاعه چنین گزارشی برانگیخت.

خبری در رسانه ملی از محل نمایشگاه الکامپ پخش شد که بر اساس آن عده‌ای که خود را فعال در شرکت‌های تبلیغاتی پیامکی مطرح کردند مدعی شدند که این شرکت‌ها شماره مخاطبان مورد نیاز خود را با مبالغی بسیار ناچیز از شرکت مخابرات خریداری می‌کنند.

در این گزارش افراد گفتگو کننده مدعی شدند برای خرید شماره تلفن مدیران کل کشور مبلغ پنج میلیون تومان و برای خرید بانک اطلاعاتی کل کشور مبلغ 15 میلیون تومان هزینه کرده‌اند ضمن آنکه هر سال نیز با پرداخت پنج میلیون و 500 هزار تومان، اطلاعات خود را بروز رسانی می‌کنند!

در این گزارش اینگونه ادعا شده که شرکت مخابرات با همکاری اپراتورهای تلفن همراه در کشور چوب حراج به اطلاعات خصوصی مردم زده‌ است.

در پاسخ به این گزارش صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح هم کدسازی تلفن‌های ثابت شهرستان‌های استان تهران در محل نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگاران موارد مطرح شده در این گزارش تلویزیونی را به شدت تکذیب کرد.

وی با تاکید بر پیگرد قانونی افرادی که چنین مطالبی را مطرح کرده‌اند، افزود: اطلاعات شخصی افرادی که در اختیار شرکت مخابرات ایران و اپراتور همراه اول قرار دارد کاملا محرمانه بوده و در اختیار کسی قرار داده نمی‌شود.

فیضی گفت: هیچکدام از مسایلی که در این گزارش تلویزیونی مطرح شده نمی‌تواند بیانگر این موضوع باشد که شرکت مخابرات اقدام به فروش اطلاعات شخصی افراد کرده باشد.

مدیر عامل شرکت مخابرات با تاکید بر اینکه موضوع مطرح شده در این گزارش از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد افزود: در این رابطه از مسئولان ذیربط خواسته شده تا موضوع را پیگیری کنند تا تکلیف این ادعاها مشخص شود.

فیضی در ادامه از مسئولان سازمان صدا و سیما خواست که هویت افرادی که در گزارش پخش شده چنین ادعاهایی را مطرح کرده اند، همراه با اسناد و مدارکی که در اختیار دارند به شرکت مخابرات ایران ارائه دهند تا این موضوع پیگیری شود.

وی در عین حال اعلام آمادگی کرد افرادی که سند و مدرکی درباره فروختن اطلاعات افراد از سوی شرکت مخابرات دارند به مقام‌های این شرکت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات با تاکید بر اینکه افرادی که چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌اند باید برای مشخص شدن موضوع فراخوانده شوند، افزود: در گزارش پخش شده اعلام شد که اطلاعات افراد به قیمت پنج میلیون تومان فروخته شده است در حالی که مخابرات نیازمند این مبلغ نیست که بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد.

بر اساس گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه در سازمان صدا و سیما که چنین گزارشی را تهیه کردند نیز باید در این رابطه پاسخگو باشند.

کد خبر 153878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز