دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - فتانه انفرادی: مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: اجازه نمی‌دهیم تهران به جنگلی از دکل‌های فلزی تبدیل شود.

مخابرات

به گزارش همشهری، سیدعلیرضا سیداردوبادی، هدف کلی از تشکیل شرکت ارتباط مشترک شهر را ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی به‌منظور حفظ سیما و منظر شهری تهران، سلامت مردم، پرتوکاران و محیط‌زیست ذکر کرد و گفت:

ساماندهی استقرار و ارتقای سطح ایمنی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی، رعایت قانون، مقررات، آیین‌نامه‌ها و استانداردهای حفاظت دربرابر اشعه، رعایت قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و استانداردهای بخش سلامت، ارتقای سیما و منظر شهری و سازگاری بصری دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی و استفاده مشترک از ایستگاه‌های ارتباط رادیویی و دکل‌ها بخشی از اهداف شرکت ارتباط مشترک شهر است.

سید اردوبادی، به مصوبه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این مصوبه حدود چهار ماه است که ابلاغ و اجرایی شده است و با حمایت شهردار تهران و شورای اسلامی شهر آن را به‌طورکامل محقق خواهیم کرد.

به گفته وی، دکل‌های سطح شهر شناسایی و شماره‌گذاری شده‌اند و تاکنون 7800دکل در پایتخت شناسایی شده است‎.
او افزود:براین اساس در مرحله اول ساماندهی چهار هزار و 217دکل و در مرحله دوم ساماندهی نیز سه هزار و 600دکل شناسایی شده است وبا برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله سوم ساماندهی که تا اواخر سال انجام خواهد شد، تمام آنتن‌ها و دکل‌ها شناسایی خواهد شد و علاوه بر آن، عملیات پلاک‌گذاری نیز انجام خواهد شد تا مشخص شود که آیا آنتن‌ها و دکل‌ها، مجوزهای لازم را دارند یا خیر؟

وی با بیان اینکه برخی دکل‌هایی که غیرمجاز نصب شده‌اند قدمتی 15ساله دارند تصریح کرد: ساماندهی دکل‌ها سه‌ماه است به‌صورت اجرایی دنبال می‌شود زیرا پیش از این مصوبه قانونی در این زمینه وجود نداشت‎.مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تصریح کرد: مرحله مطالعاتی طرح مکان یابی دکل‌ها نیز در تهران به‌زودی به پایان می‌رسد و وارد فاز اجرایی خواهد شد. سید اردوبادی با بیان اینکه دو رکن اصلی مصوبه ساماندهی توجه به سلامت شهروندان و زیبا‌سازی‌ دکل‌هاست گفت: توسعه تکنولوژی و حفظ محیط‌زیست و محیط زندگی دو مقوله متضاد نیستند و می‌توانیم با رعایت الگوهای توسعه پایدار هر دو هدف را به نحو مطلوب محقق سازیم اما در هرحال سلامت شهروندان، مطالبه بحق آنان است و ما پیگیر مطالبات شهروندان در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: مردم درصورت هرگونه شکایت درباره دکل‌‌های مخابراتی می‌توانند با شماره 1888تماس بگیرند و ما نیز پیگیر شکایات آنها هستیم.وی با بیان اینکه ساماندهی پیشگیرانه یک ضرورت اصلی برای زیبا‌سازی‌ و سلامت شهروندان است، گفت: درموضوع ساماندهی تجربیات سایر کشورها به‌ویژه کلانشهرهای دنیا مورد مطالعه قرارگرفته است و درحال حاضر تهران نیز می‌تواند الگوی توسعه سایر کشورها در این زمینه باشد. ‎ ‎

سیداردوبادی در زمینه موضوع فیبر نوری نیز گفت:موضوع فیبر نوری موضوعی راهبردی در ساماندهی دکل‌هاست و به همین منظور از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم که در زمینه توسعه سریع زیرساخت‌ها اقدام لازم را انجام دهند. وی اظهارداشت: اشتراک سایت‌های موجود به‌منظور کاهش دکل‌های نصب شده و زیبا‌سازی‌ منظر شهری ضروری است.

او با بیان اینکه رستوران‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارتباطات شعب به جای نصب دکل باید از فیبر نوری استفاده کنند، گفت: مطمئنا اجرای این قانون در آینده اعتراض‌هایی در پی خواهد داشت زیرا سیستمی شدن هر وضعیت آشفته در ابتدا مشکلاتی را در‌پی دارد‎. سیداردوبادی از عدم اجازه نصب 2100دکل مخابراتی خبر داد و گفت: اپراتورها را موظف کرده‌ایم روی 700سایتی که از پیش وجود داشت خدمات خود را به اشتراک بگذارند‎. به گفته این مقام مسئول، در شهرداری تهران ظرفیت مشخصی برای سرویس‌دهی به اپراتورها وجود دارد که بیش از آن مجوز نصب دکل صادر نخواهد شد‎.

کد خبر 186492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز