محمدنبی رودکی: عرصه انتخابات همواره تجلی گاه عظم و اراده میلیون‌ها رهرو انقلاب بوده است.


 ملت ایران با درک درست خود از جمهوریت نظام اسلامی به این اصل واقفند که سرنوشت آینده کشور باید به دست خودشان رقم بخورد. این مهم در سایه برگزاری انتخاب آزاد، سالم و پرشور میسر خواهد شد؛ انتخاباتی که در آن شاهد فضای رقابت همراه با رفاقت باشیم. آنچه می‌بایست برای نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح باشد در مرحله اول ، دعوت آنها از مردم برای شرکت حداکثری در روز انتخابات خواهد بود؛ چرا که پایه‌های مشروعیت نظام اسلامی با حضور مردم محکم می‌شود. یکی از مباحث مهم در این روزها رعایت قانون، اعتدال، انصاف و اخلاق میان نامزدهای انتخاباتی است.

بیشتر کاندیداهای دوره نهم مجلس به این امر واقفند و سعی دارند تا در یک فضای همراه با مودت با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ بنابراین شایسته است که اصل اخلاق در تبلیغات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و متقابلا تریبون‌ها حاکم باشد. قانون این اجازه را به همه نامزدها داده تا در روزهای تبلیغاتی، به تبیین افکار و اهداف خود بپردازند. اما بداخلاقی، تهمت، شیطنت و ارائه مطالب خلاف واقعیت می‌تواند از آفت‌های این روزها باشد. خروج از اعتدال و انصاف باعث خواهد شد که فضای بی‌اعتمادی به وجود آ‌ید که نتایج سوئی را به همراه خواهد داشت.پرهیز از ریخت و پاش‌های انتخاباتی و اسراف از دیگر اصول برگزاری انتخابات سالم است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها در دوره‌های مختلف انتخاباتی فرموده اند: «همه کاندیدا‌ها با رعایت اعتدال، از اسراف و تحمیل هزینه‌های گزاف و بیهوده بپرهیزند و سادگی را سرلوحه اعمال خود قرار دهند». نامزدها باید به این امر واقف باشند که رفتارشان مورد رصد و قضاوت مردم قرار خواهد گرفت. مردم به اشخاصی رأی خواهند داد که از جنس آنها باشند. به کسی اعتماد می‌کنند که وضعیت مالی شفافی داشته باشد، دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی آنها را بفهمد و تنها از راه خدمتگزاری به‌دنبال کسب اعتبار باشد. امام علی(ع) در این باره یک الگوی کامل است. ایشان که از سوی خداوند متعال صاحب حق ولایت و امامت شده بودند، به خاطر حفظ اسلام حاضر نشدند حتی از حق مسلم خود دفاع کنند. سال‌های خانه‌نشینی ایشان به همه ما می‌آموزد که احقاق حق از طریق توسل به بی‌اخلاقی و خودخواهی جایز نیست.

اعضای «جبهه متحد اصولگرایان» با تاسی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب سعی دارند تا با پرهیز از هرگونه جار و جنجال سیاسی به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند. آنها در وهله اول از همه آحاد مردم دعوت می‌کنند که به نقش‌آفرینی در این روز سرنوشت‌ساز بپردازند و با این وسیله، دشمنان اسلام را ناکام کنندو توطئه‌هایشان را عقیم بگذارند. همه دوستان و همراهان حاضر در این فهرست، اصل اعتدال را سرلوحه اعمالشان قرار داده‌اند. هزینه‌های تبلیغاتی تک‌تک اعضای این جبهه از سوی اموال شخصی کاندیداها و حامیان آنها تأمین می‌شود و در این زمینه از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبوده‌اند. امیدوارم مردم در روزهای پیش رو با دقت نظر بیشتری به عملکرد کاندیداهای مجلس و همخوانی اعمال و گفتار آنها توجه کنند. تنها کسانی لایق وکالت مردم هستند که از جنس مردم و همراه با آنها باشند.کاندیداهای مجلس باید مردم را امیدوار کنند و امید و خواسته دشمن را به ناامیدی و یاس تبدیل کنند تا در نتیجه ملت ایران مجلسی کارآمد و متعهد را شکل دهند و سرنوشت 4سال آینده‌شان را تعیین کنند. بنده به‌عنوان فردی که 8سال دفاع مقدس در کنار شهید باکری، صیاد شیرازی و همت و از فرماندهان لشکرهای دفاع مقدس بودم هم‌اکنون توصیه می‌کنم که مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای داشته باشند چراکه مشارکت مردم موجب می‌شود که نظام اسلامی اعتبارش در دنیا بیشتر از گذشته شود.

تاکید و توصیه‌ام این است که اگر ملت ایران در این انتخابات به‌صورت گسترده شرکت کنند مجلسی کارآمد، ولایی و شجاع را تشکیل خواهند داد و برنامه‌های دشمن را خراب می‌کنند و مجلس‌نهم با اکثریت قاطع از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان که در راس آنها بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی هستند شکل خواهد گرفت.

کد خبر 162023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز