سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با مرگ دیگر قورباغه نر Rabb در باغ وحش آتلانتا، تنها یک نمونه از این گونه در آستانه انقراض، در جهان باقی مانده است

قورباغه در حال انقراض

به گزارش ایسنا، این قورباغه نر از خانواده Ecnomiohyla rabborum تنها نمونه زنده این گونه در جهان محسوب می‌شود که در حال حاضر در باغ وحش آتلانتا در جورجیای آمریکا زندگی می‌کند.

دیگر قورباغه نر این باغ وحش به دلیل وخامت وضع سلامتی و با تصمیم دانشمندان به روش اتانازی (مرگ آسان) مرد و محققان امیدوارند با حفظ نمونه ژنتیکی این گونه نادر در تحقیقات آینده از آن استفاده کنند.

«جوزف مندلسون»، محقق جانورشناسی باغ وحش آتلانتا تأکید می‌کند: اتخاذ این تصمیم برای مسوولان باغ وحش و دانشمندان بسیار دشوار بود، اما با توجه به وخامت وضع سلامت قورباغه و برای حفظ اطلاعات ژنتیکی بسیار با ارزش این گونه نادر مجبور به انجام اتانازی شدیم.

به گفته این محقق، جسد دوزیستان بسیار سریع‌تر از سایر حیوانات تجزیه می‌شود و به دلیل نگرانی از مرگ این قورباغه در شب و احتمال از بین رفتن لاشه، روش اتانازی برای قورباغه نادر صورت گرفت.

قورباغه Rabb بومی پاناما است که در سال 2005 شناسایی شد اما از سال 2007 تاکنون نمونه دیگری در حیات وحش مشاهده نشده است.

حدود 100 گونه دوزیستان در معرض خطر انقراض قرار دارند و محققان تلاش می‌کنند با تهیه اطلاعات ژنتیکی از این موجودات در تحقیقات آینده از آن استفاده کنند.

کد خبر 161953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز