سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات سازمان زمین شناسی آمریکا نشان می‌دهد که علائمی از یک بیماری مرموز که دسته‌های بزرگی از خوک‌های دریایی را در آلاسکا کشته‌ است، در خرس‌های قطبی نیز مشاهده شده و سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

خرس قطبی

به گزارش خبرگزاری مهر، 9 خرس قطبی از منطقه بوفورت سی در شمال شرقی آلاسکا درحالی کشف شدند که به صورت تکه‌ای پشم خود را از دست داده و زخم‌هایی روی پوست آنها مشاهده شده است، درست مثل وضعیتی که پیش از این درمیان خوک‌های دریایی و شیرماهی‌ها مشاهده شده بود.

تونی دیگینج رئیس دفتر زیست شناسی سازمان زمین شناسی آمریکا در مرکز علمی آلاسکا گفت: برخلاف شیرماهی‌ها و خوک‌ها دریایی، خرس‌های قطبی سالم تر به نظر می‌رسند و تاکنون هیچ مرگ و میری در میان خرس‌های قطبی براثر این بیماری گزارش نشده است.

این 9 خرس قطبی در میان 33 خرسی قرار دارند که زیست شناسان آنها را مورد بررسی قرار داده‌اند و مطالعاتی را روی آنها آغاز کرده‌اند.

ریختن تکه‌ای پشم خرس‌های قطبی پیش از این نیز مشاهده شده بود اما شیوع بالای آن در میان خرس‌ها توجه محققان را جلب کرده است و مشکلاتی که به طور هم‌زمان برای خوک‌های دریایی و شیرماهی‌ها ایجاد شده بود نگرانی را تشدید کرده است.

درحال حاضر سازمان زمین شناسی آمریکا با سایر سازمان‌ها درباره این که آیا این مسئله ارتباطی به یکدیگر دارد یا خیر همکاری را آغاز کرده است.

کد خبر 165513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز