جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان عربستانی به تظاهرات علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهند.

تظاهرات در عربستان

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ،منطقه عوامیه در شرق عربستان شاهد اعتراضات و تظاهرات مردمی با شعار «به مسیر شهدا ادامه می‌دهیم» بوده است.

این اعتراضات بیانگر ادامه تحرکات مردمی برای محقق شدن خواسته‌های مردم نظیر آزادی،عدالت و محاکمه قاتلان تظاهرکنندگان ودر راس آن امیر منطقه الشرقیه است. همچنین نیروهای امنیتی رژیم، زرهپوش‌ها ی خود را در این منطقه مستقر و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.

ساکنان منطقه عوامیه با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان سرنگونی رژیم آل سعود شدند.

تظاهرکنندگان بر محقق شدن آزادی ها و آزاد شدن زندانیان تاکید کردند.

این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی در خیابان های استان قطیف در ابراز همبستگی با زندانیان فراموش شده در زندان های رژیم آل سعود برگزار شد.

در این حال بازداشت‌های سیاسی در عربستان ادامه دارد.

این بار حبیب علی معاطیق شاعر و تصویربردار به دلیل فعالیت در شبکه فرهنگی اجتماعی الفجر که مخالف رژیم آل سعود است در محل شرکت خود بازداشت شد و سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بازداشت وی در چارچوب بازداشت صدها نفر از روشنفکران و فعالان سیاسی قرار دارد که در طول سال‌های گذشته بازداشت شده اندو سرنوشت آنان روشن نیست.

پیش از معاطیق، خالد الجهینی استاد دانشگاه در عربستان بازداشت شد و سازمان عفو بین الملل از مقامات این رژیم خواست این فعال عربستانی را آزاد کنند.

کد خبر 161501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز