همشهری آنلاین: تلویزیون سعودی، روز جمعه 9 مارس (19 اسفند) اعلام کرد ولیعهد عربستان، شاهزاده نایف، یک چهره اصلی در این پادشاهی که امور روزمره حکومت را تحت نظر دارد، برای "آزمایش‌های پزشکی روتین" به کلینیک مشهور کلیولند در اوهایوی آمریکا رفته است.

Prince Nayef

به گزارش رویترز تلویزیون دولتی سعودی گفت شاهزاده نایف که دهه‌ها است وزیر کشور عربستان است، برای آزمایش‌های پزشکی برنامه‌ریزی‌شده به کلیولند رفته است، اما جزئیات بیشتری را بیان نکرد.

آیلین سهیل، سخنگوی کلینیک کلیولند، ورود نایف را تایید کرد و گفت: "ولیعهد برای انجام آزمایش‌های روتین به اینجا آمده است."
او افزود: "او چند روزی در اینجا خواهد بود و بعد به کشورش بازخواهد گشت."

شاهزاده نایف 78 ساله، عضوی از رهبری سالمند عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است که ثبات آن برای اقتصاد جهان حیاتی است.

ملک عبدالله در ماه اکتبر گذشته، پس از مرگ ولیعهد سابق، شاهزاده سلطان به علت سرطان روده بزرگ در نیویورک، نایف را به ولیعهدی برگزید.

نایف که حتی با معیارهای سعودی به خاطر پیوندهای نزدیکش با فرقه متعصب وهابی، چهره‌ای محافظه‌کار محسوب می‌شود،امور روزمره حکومتی را در غیاب ملک عبدالله که دچار مشکل ستون فقرات بوده است، زیر نظر دارد.

لیبرال‌های سعودی نایف را یک نیروی ضداصلاحات می‌دانند که رویکردی محتاطانه به تغییرات اجتماعی و سیاسی در این کشور دارد.

به گفته تلویزیون سعودی نایف روز پنجشنبه از مغرب به آمریکا سفر کرده است؛ رسانه‌های دولتی مغرب پیش از این اعلام کرده بودند که نایف برای یک تعطیلات خصوصی به این کشور آمده است.

کلینیک کلیولند یکی از معتبرترین بیمارستان‌ها در آمریکاست که حدود 3000 پزشک و پژوهشگر را در استخدام دارد.

کد خبر 163094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز