همشهری‌آنلاین: فوتبال عربستان برای بار دوم طی چهار سال گذشته در راه رسیدن به جام جهانی ناکام ماند تا مسئولین فدراسیون فوتبال این کشور از سمت خود استعفا کنند.

saudi

به گزارش ایسنا و به نقل از تلویزیون‌های عربی منطقه، باخت سنگین و تحقیرآمیز سعودی‌ها در استرالیا باعث شد تلویزیون ورزشی عربستان مانند مراسم‌های عزا برنامه پخش کند.

این تلویزیون با انعکاس خبر فوری استعفای شاهزادگان سعودی که در راس فدراسیون فوتبال این کشور قرار دارند، اعلام کرد: همه مسئولین فدراسیون فوتبال عربستان با به عهده گرفتن این شکست تحقیرآمیز استعفا کرده‌اند. اگر در دوره قبل شاهزاده سلطان مجبور به استعفا شد، حالا شاهزاده نواف نیز علی‌رغم جوانی، مجبور است فشارهای سنگینی را به دلیل این شکست متحمل شود.

شبکه‌های عربی وابسته به شاهزادگان سعودی نیز مجبور شده‌اند از شب گذشته تا امروز با حجم زیاد برنامه‌های تحلیلی خود، به نوعی پاسخ افکار عمومی خشمگین عربستان را در رابطه با حذف تیم ملی این کشور بدهند و این در حالی بود که شبکه نیل اسپورت اعلام کرد که عربستان نتوانست مانند ایران از استرالیا امتیاز گرفته و در جمع بزرگان آسیا در مرحله بعد باشد (اشاره به حماسه ملبورن).

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که برای اولین بار، سکان رهبری فدراسیون فوتبال عربستان به یک فردی غیر از خاندان آل سعود تفویض شود.

بازیکنان تیم ملی عربستان با عذرخواهی از ملت این کشور، مات و مبهوت منتظر بازگشت به کشورشان هستند.

تلویزیون عمان اعلام کرد که قرمزپوشان عمانی در حالی به مرحله بعد جام جهانی پای گذاشته‌اند که تیم ملی عربستان موفق به این کار مهم نشد. بازیکنان عمان قول داده‌اند که فوتبال شناور و برزیلی را در مرحله بعد به نمایش بگذارند.

کد خبر 162245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز