دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر عامل شرکت اپل،‌ با نفوذترین مرد جهان حدود چهار ماه پیش شرکت اپل را با همه رقبا و فعالیت‌های نیمه‌کاره‌اش تنها گذاشت و با رویاهای بسیاری که در سر داشت از دنیا رفت.

اپل جابز

اما کارکنان، مدیران میانی و طراحان این شرکت، اپل را تنها نگذاشته‌اند و لحظه‌ای تلاش خود را متوقف نکردند تا این شرکت هم‌چنان برند محبوب طرفدارانش باقی بماند.

در این گزارش می‌خواهیم به برخی فعالیت‌های شرکت اپل پس از مرگ مدیر عاملش بپردازیم.

  • فیس‌بوک به اپل برنامه کاربردی جدید داد

به گزارش ایسنا، چندی پیش شبکه اجتماعی فیس‌بوک برنامه کاربردی جدیدی را برای تبلت آی‌پد اپل عرضه کرد و این برنامه برای آی‌پد، شامل بازی‌ها، برنامه‌های کاربردی، گروه‌ها و فهرست‌هایی در منوی سمت چپ است؛ اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی نیز در بالای صفحه ظاهر می‌شوند.

این برنامه کاربردی علاوه بر کارایی استاندارد شبکه اجتماعی، امکان چت و بازی کردن در حالت فول اسکرین را به کاربران می‌دهد و همچنین آلبوم عکس نیز شامل کارایی فول اسکرین بوده و کاربران می‌توانند با ضربه آهسته انگشت خود عکس را باز کنند.

  • ساخت تلویزیون اپل

شرکت اپل در حال ساخت یک دستگاه تلویزیون است که امکان دارد اواخر سال آینده و یا در اوایل سال 2013 عرضه شود.

این خبر که به نقل از بلومبرگ است به نقل از یکی از کارکنان شرکت اپل بود که اعلام کرد: این شرکت قصد دارد تا امکان دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی از طریق ادغام تمام منابع موجود از جمله تلویزیون‌های ماهواره‌یی، خدمات آنلاین اجاره فیلم و دانلودهای آی تیونز را به کاربران بدهد.

به گفته زندگینامه‌نویس استیو جابز، بنیانگذار اپل، مشکل ساخت یک تلویزیون را شناسایی کرده بود و قصد داشت یک دستگاه تلویزیون کامل که به‌راحتی قابل استفاده و دارای ساده‌ترین رابط کاربری است را بسازد.

  • شکایت کاربران

چندی بعد باوجودی که اپل نسخه به‌روز شده یک نرم‌افزار را برای رفع نقص دستگاه‌های جدیدش عرضه کرده، اما مشتریان این شرکت اظهار کردند که دستگاه‌هایشان با سیستم عامل جدید 5 iOS دچار مشکل عمر ضعیف باتری است.

کاربران پیام‌هایی را به وب سایت اپل فرستادند و از این که این نرم‌افزار نتوانسته نقص ضعف باتری را برطرف سازد، شکایت کردند اما این انتقادها برای نخستین بار پس از اینکه اپل سیستم عامل جدید تلفن همراه را عرضه کرد، در رابطه با آیفون 4S جدید این شرکت نمایان شد. 

  • دستگاه پوشیدنی اپل و گوگل

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل و گوگل به‌طور محرمانه کار برروی طراحی و ساخت دستگاه‌های پوشیدنی را به‌طور جداگانه و از سال گذشته آغاز کرده‌اند.

شرکت اپل در حال حاضر نمونه‌های اولیه دستگاه پوشیدنی خود را ساخته است و گروه کوچکی از کارمندان اپل در تلاشند تا جایی که امکان دارد این دستگاه‌ها را سیار و با کارایی بالا بسازند.

یکی از ایده‌ها برای دستگاه اپل، یک آی‌پاد منحنی شکل شیشه‌یی است که می‌تواند مانند یک ساعت به‌دور مچ دست بسته شود و کاربر قادر است با استفاده از نرم‌افزار دستیار شخصی هوشمند Siri با آن ارتباط برقرار کند. [رابط صوتی هوشمند اپل برای آی‌فون آمد]

آیفون نیز نقش مهمی در وجود این دستگاه ایفا می‌کند؛ دستگاه پوشیدنی می‌تواند اطلاعات را برای کاربر و هم‌چنین درباره او جمع‌آوری کرده و با آیفون به اشتراک بگذارد.

گوگل نیز در حال کار برروی یک دستگاه پوشیدنی در آزمایشگاه گوگل X است و ظاهرا از برخی از مهندسان اپل، آزمایشگاه‌های نوکیا و دانشگاه‌های مهندسی در این زمینه کمک گرفته است و دستگاه پوشیدنی گوگل نیز همانند اپل، اطلاعات را به تلفن‌های هوشمند، البته تنها دستگاه‌های آندرویدی منتقل می‌کند.

  • حل مشکل اپ‌استور

اپل مشکل اپ‌استور خود را با جلوگیری از مشاهده استور و دانلود عناوین جدید توسط کاربران آیفون و آی‌پاد لمسی دارای سیستم عامل iOS 3.1.3 حل کرد.

این شرکت در پی گزارش کاربرانش مبنی بر اینکه قادر به به‌روزرسانی برنامه‌های کاربردی موجود هستند، اما امکان دانلود برنامه‌های جدید را نداشتند، این نقص برطرف کرد.

  • اعطای لقب سر برای طراح اپل

جاناتان آیو، طراح برخی از موفق‌ترین محصولات اپل از جمله آی‌پاد و آیفون، از ملکه انگلیس لقب سر دریافت کرد.

جاناتان آیو که نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی شرکت اپل است، عالی‌ترین رتبه امپراطوری بریتانیا که یک رتبه از مقام شوالیه‌گری است را به دلیل طراحی و ابداع سرویس‌ها از جانب ملکه انگلیس دریافت کرد.

  • اعتراض به ساخت عروسک‌هایی از جابز

به تازگی عروسک‌هایی از سوی شرکت چینی اینیکونز به بازار آمده است که شباهت بسیار زیادی با استیو جابز ـ بنیانگذار فقید شرکت اپل ـ دارد و گفته می‌شود که این عروسک شبیه‌ترین عروسک به جابز در جهان است.

 عروسک رومیزی استیو جابز هم آمدmore

تولید این عروسک اعتراض مسوولان شرکت اپل را به همراه داشته است و آن‌ها به شرکت چینی در خصوص انجام اقدامات قانونی هشدار داده‌اند.

  • افشای نام تامین کنندگان اپل

شرکت اپل برای نخستین بار نام تامین‌کنندگان قطعاتش را فاش کرد و در تازه‌ترین اقدام خود لیستی متشکل از نام تامین‌کنندگان قطعات آیفون، آی‌پد و دیگر گجت‌هایش را منتشر کرد و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت به دلیل موضوعات مربوط به نیروی کار به ویژه در چین با انتقادات فراوانی روبه‌روست.

 moreاپل نام تامین‌کنندگانش را فاش کرد

لیست تامین‌کنندگان قطعات شرکت اپل برای سال‌ها به شدت محرمانه بود و کمتر کسی از آن خبر داشت؛ از جمله تامین‌کنندگانی که در لیست اپل به چشم می‌خورند، می‌توان به شرکت‌های اینتل، برادکام کورپ، آمفنول و سانیو الکتریک اشاره کرد.

  • تولید محصولات سازگار با محیط زیست

تمرکز اپل بر ساخت محصولات سبز باعث شده است که شرکت ولکس که تامین‌کننده کابل‌های برق و USB اپل است، به سمت طراحی و ساخت کابل‌های جدید سازگارتر با محیط زیست حرکت کند.

 اپل ناسازگارترین شرکت فن‌آوری با محیط زیست!more

بنابر گزارش روزنامه London Evening Standard، شرکت ولکس، شش میلیون دلار در سال 2011 برای تولید کابل‌های بدون هالوژن که آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسانند، هزینه خواهد کرد.

هالوژن‌ها که در محصولات الکترونیکی دخیل هستند، در صورتی که پس از دور انداختن، سوزانده شوند، خطری جدی برای محیط‌زیست به شمار می‌روند چراکه سوزاندن هالوژن موجب انتشار دی‌اکسین‌ها و فوران‌ آلاینده‌های صنعتی آلی پایدار می‌شود که برای انسان و محیط زیست مضر است.

  • اپل، بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند

شرکت اپل از شرکت سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند به دلیل فروش بسیار آیفون 4S در سه ماهه چهارم سال 2011 سبقت گرفت.

اطلاعات به‌دست آمده از دو شرکت تحقیقاتی نشان داده است که با توجه به رقابت شدید اپل و سامسونگ برای دستیابی به جایگاه نخست، شرکت کره‌جنوبی سامسوگ بزرگ‌ترین برند تلفن هوشمند در تمام سال 2011 بوده است.

more  اپل بزرگترین عرضه کننده تلفن‌های هوشمند باقی ماند 

سامسونگ، در سه ماهه جولای تا سپتامبر جای مرکز شرکت اپل در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا را پیش از رونمایی از آیفون 4S جدید این شرکت گرفته بود تا به جایگاه نخست در تلفن‌های هوشمند دست یابد.

  • جایگاه هشتم بهترین برند برای اپل

اپل هم‌چنین در فهرست با ارزش‌ترین برندها در سال 2011 با ارزش کل 33.49 میلیارد دلار در جایگاه هشتم جای گرفت که آن را در جایگاهی بالاتر از دیزنی، مرسدس بنز قرار داد.

 moreاپل ارزشمندترین برند جهان شد

این رتبه‌بندی سال 2011 توسط بلومبرگ، به‌عنوان بخشی از گزارش بهترین برندهای جهانی 2011 انتشار یافت.

در این گزارش آمده است شرکت اپل، سال به سال، ارزش برند خود را تا میزان 58 درصد افزایش داده و باعث شده است که از جایگاه هفدهم آن در سال 2010 جهش کرده و به جایگاه هشتم برسد.

 جهش اپل به جایگاه هشتم با ارزش‌ترین برندها more

رشد عظیم سال به سال در ارزش برند اپل بسیار فراتر از بیش‌ترین رشد ارزش برند دیگر شرکت‌ها بوده است. نزدیک‌ترین شرکت به اپل از لحاظ رشد برند، آمازون بوده که ارزش آن در سال 2011، 32 درصد رشد داشته و به میزان 12.76 میلیارد دلار رسیده که برای جایگاه بیست و ششم آن خوب است.

کد خبر 161127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز