یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان موسسه NIH به تازگی دریافته‌اند که نوشیدن چای بر میزان ترشح هورمون استروژن موثر است

چای

به گزارش ایرنا، میزان هورمون استروژن در زنان آسیایی که روزانه حداقل200 میلی‌گرم کافئین معادل دو فنجان قهوه مصرف می‌کنند، پایین‌تر از زنانی است که مصرف کافئین آنان کمتر از این میزان است.

این درحالی است که نحوه تاثیرگذاری کافئین بر زنان سفیدپوست (نژاد اروپایی) برعکس است و موجب کاهش میزان استروژن در بدن آنان می‌شود.

این تحقیقات با استفاده از چهار نوع نوشیدنی قهوه، چای، چای سبز و آب دارای کافئین انجام گرفته و نتایج حاصل از آن بسته به نوع نوشیدنی مورد استفاده متفاوت است. به‌گونه‌ای که با مصرف 200 میلی گرم کافئین موجود در قهوه میزان استروژن در بدن زنان آسیایی افزایش و در بدن زنان سفیدپوست کاهش می‌یابد و میزان آن در بدن سیاهپوستان تغییر چشمگیری نمی‌کند. این درحالی است که مصرف بیش از یک فنجان چای سبز یا آب حاوی کافئین موجب افزایش میزان استروژن در بدن تمام نژادها می‌شود.

نتایج تحقیقات گویای این است که مصرف کافئین در بازه‌های زمانی کوتاه هیچ‌گونه تاثیری بر هورمون استروژن ندارد. اما در بازه‌های زمانی طولانی موجب تغییر در میزان هورمون استروژن می‌شود. تغییرات این هورمون اثراتی همچون اندومتریوز، اسشتئوپروز (پوکی استخوان) و سرطان تخمدان را درپی دارد.

کد خبر 161009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز