جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که موج شدید سرما در قاره اروپا تاکنون جان بیش از ششصد از شهروندان اروپایی را گرفته، ارتفاع برف در ترکیه نیز در برخی مناطق به هفت متر رسید

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، موج شدید سرما در اروپا که منشاء آن منطقه سیبری اعلام شده، دامن ترکیه را نیز گرفت و این کشور را تحت تاثیر قرار دارد.در ترکیه در پی بارش شدید برف و کولاک در برخی مناطق این کشور، در بسیاری از شهرها و روستاهای مناطق مختلف ترکیه مدارس تعطیل اعلام شد.

از سوی دیگر شهرهای آنکارا و استانبول نیز از شب گذشته تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت و تردد در جاده های این دو شهر مختل شد و تعداد زیادی از پروازهای خطوط داخلی و خارجی لغو گردید.

بیشترین میزان بارش برف در ترکیه در شهر بیتلیس رخ داد که بر اساس مشاهدات عینی تیرهای برق به ارتفاع هفت متر در زیر خروارها برف مدفون شدند. دفتر سازمان هواشناسی در شهر بیتلیس ارتفاع برف باریده را بیش از دو متر و بیست سانتی متر اعلام کرد، ولی به دلیل کولاک شدید و تجمع برف در برخی نقاط، ارتفاع برف به هفت متر هم رسیده است. دفتر سازمان هواشناسی بیتلیس هفته گذشته نیز در اندازه گیری میزان برف باریده رقم شش متر و چهل سانتی متر را در دفاتر دیده بانی این دفتر ثبت کرده بود.

کد خبر 160755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز