همشهری‌آنلاین: کارشناسان تغییرات جوی در امریکا هشدار دادند که تشدید گرما و خشکی بی‌سابقه در این کشور به خشک شدن و کاهش ذخایر آبی تعدادی از دریاچه‌های مهم، انجامیده است.

دریاچه

به گزارش ایسنا، این کارشناسان تاکید کردند: در حال حاضر خشکی و موج گرمای شدید بسیاری از نواحی آمریکا از جمله منطقه «دلاوار» را در بر گرفته و حجم آب بسیاری از دریاچه‌ها را کاهش داده است.

به گزارش رویترز، برای مثال دریاچه «مورس» در نزدیکی منطقه «سیزرو» به دلیل خشکی‌های کنونی با افت شدید حجم ذخایر آبی مواجه و گل آلود شده است. همچنین در هفته جاری بیش از 70 درصد از منطقه «میدوست» در وضعیت خشکسالی قرار گرفته در حالی که برای هفته قبل از آن، این رقم 64 درصد به ثبت رسیده است. به این ترتیب به فاصله یک هفته، رشد هفت درصدی در وضعیت خشکسالی این منطقه مشاهده شده است.

این اطلاعات به شکل گزارشات هفتگی از سوی مرکز کنترل خشکسالی امریکا و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده از سوی کارشناسان جوی ارائه می‌شود.

از سوی دیگر، شرایط نامطلوب آب و هوایی به مزارع از جمله محصولات ذرت و دانه سویا در نزدیکی «اوآکتون» در ایالت ایندیانای آمریکا آسیب جدی وارد کرده است. کارشناسان می‌گویند: خسارات و مشکلات مربوط به خشکسالی در سال جاری نسبت به آمار ثبت شده از سال 1956 میلادی به بعد در آمریکا، بیشترین میزان را داشته است.

کد خبر 178570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز