چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرمای کم سابقه هوا در اروپا تنها موجب افزایش مصرف و به تبع آن بالارفتن بهای انرژی نشده است، بلکه تولید، برداشت و توزیع میوه و صیفی جات را هم مختل کرده است.

غذا اروپا

به گزارش یورونیوز، در شرایط فعلی و با به پایان رسیدن ذخیره اکثرانبارهای اروپایی، این احتمال وجود دارد که قیمت محصولات کشاورزی بصورت تصاعدی افزایش یابد.

یکی از باغداران فرانسوی در این مورد می‌گوید: هوا درهفته گذشته بویژه صبح‌های زود، به منفی 13، 14 درجه رسید. از دوشنبه گذشته حتی در طول روز هم شاهد هوای زیر صفردرجه هستیم.

بسیاری از محصولات بدلیل سرمای اروپا، یخ زده‌اند. تنها درطی هفته جاری، قیمت گندم به بالاترین میزان خود طی هشت ماه گذشته رسیده و این درحالیست که بارش بی‌امان برف و یخبندان، اکثر راههای ارتباطی قاره سبز را به حالت نیمه تعطیل درآورده و تردد وسایل نقلیه و کامیونها را بشدت کند کرده است.

مردم و بویژه سالمندان در مناطق جنوبی اروپا که به چنین سرمایی عادت ندارند، برای تهیه آذوقه مورد نیاز خود با محدودیت‌های زیادی روبرو شده‌اند و برای تهیه آذوقه خود باید بهای زیادی بپردازند.

اتحادیه دامداران و کشاورزان ایتالیا ضمن درخواست از دولت این کشور برای اعلام وضعیت فوق العاده اعلام کرده است تاکنون براثر سرما تعداد قابل توجهی از احشام تلف شده اند و درصورت تداوم سرما، زندگی بیش از دومیلیون راس گاو و گوسفند و خوک در معرض تهدید جدی قرارخواهد گرفت.

more  سرما رکورد مصرف برق در فرانسه را شکست 

کد خبر 159919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز