پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمار قربانیان سرما و یخبندان در پی کاهش شدید دمای هوا در اروپا، به ویژه شرق این قاره به 79 نفر رسید.

europe cold

به گزارش یورو نیوز بسیاری از روستاهای صربستان و بوسنی هرزگوین در محاصرۀ برف قرار دارد و روسیه با اعزام هلیکوپترهای نظامی، ضمن توزیع مواد غذایی و کمک‌های پزشکی در این مناطق، بیش از دویست نفر از ساکنان برخی از این روستاها را از محل تخلیه کرده است.

تنها در اوکراین 43 نفر قربانی این کاهش دمای هوا شده اند. بیشتر این افراد از بی خانمان‌های اوکراین بودند. وزیر وضعیت اضطراری اوکراین می گوید جسد 28 نفر از این قربانیان در خیابان‌های شهرهای اوکراین یافت شده و هشت نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخته‌اند. مقامات شهرهای اوکراین بیش از 1700 چادر با امکانات گرمایی برای ارائۀ غذا و جا در سراسر این کشور برپا کرده‌اند.

دمای هوا در رومانی نیز به 32 درجه زیر صفر رسید و به دلیل منجمد شدن آبهای ساحلی رومانی، کشتی ها امکان خروج و یا پهلو‌گیری در این سواحل را ندارند.

در آلمان اما در مناطق کوهستانی، برف بر جذبه‌های توریستی این مناطق افزوده و گردشگران را به کلیساهای پوشیده از یخ در بخش ارتفاعات آلپ سرازیر کرده است. در برلن، دمای هوا به دوازده درجۀ زیر صفر کاهش یافته و حمل و نقل را برای شهروندان این شهر سخت کرده است.

سازمان هواشناسی فرانسه نیز در بیش از سی شهرستان این کشور با هشدار نسبت به کاهش دمای هوا و بارش شدید برف، وضعیت "نارنجی" اعلام کرده است. جزیرۀ کورس در جنوب فرانسه که یکی از مناطق گرمسیر این کشور است نیز در زیر برف پوشیده شده است.

یکی از ساکنان این جزیره می گوید:"برف اینجا را قشنگ تر کرده است. در هر جال کورس با برف یا بدون برف زیباست."

برف و سرما موجب قطع شدن برق بیش از 9 هزار منزل مسکونی در جزیرۀ کورس شده است.

کد خبر 159143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز