همشهری آنلاین: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کودکان خود را عادت دهید روزانه آب، شیر و دوغ ساده مصرف کنند و ذائقه آنان را با سایر نوشیدنی ها آشنا نکنید.

کودک و آب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر پریسا ترابی، متخصص تغذیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: لازم است افراد روزانه 6 تا 8 لیوان آب ساده و سالم بنوشند و از نوشیدن چای، قهوه یا هر نوع دم‌نوش گیاهی بلافاصه قبل و یا بعد از غذا به دلیل کاهش جذب آهن غذا خودداری کنند.

وی افزود: شیر پاستوریزه به دلیل داشتن درصد بالای آب و کلسیم و پروتئین یک نوشیدنی بسیار خوب است و بهتر است مصرف انواع نوشابه های گازدار و آب میوه های صنعتی را به دلیل داشتن گاز، مواد رنگی، مواد نگهدارنده و شکر محدود کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: نوشیدن انواع دوغ کم نمک یا ترجیحاً دوغ کفیر، شربت های خانگی کم شیرین مانند شربت گلاب، آبلیمو و خاکشیر علاوه برداشتن ارزش غذایی و رفع تشنگی می تواند مقداری از نیاز روزانه بدن را به مایعات تامین کند.

وی با بیان این که آب بهترین نوشیدنی هنگام مصرف دارو است، گفت: نوشابه های گازدار، آبمیوه ها و شربت های صنعتی و تجاری جایگزین مناسبی برای دریافت مایعات روزانه نیست.

دکتر ترابی توصیه کرد: کودکان خود را عادت دهید روزانه آب، شیر و دوغ ساده مصرف کنند و ذائقه آنان را با سایر نوشیدنی ها آشنا نکنید و اگر خود، شاغل هستید همواره یک پارچ یا بطری آب روی میز کار خود داشته باشید و به طور مرتب آب بنوشند.

کد خبر 160456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز