همشهری آنلاین: استاد مهدی آذر یزدی نویسنده کتاب کودک صبح روز یکشنبه 29 بهمن ضمن بازدید از کتابخانه ملی، با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیدار کرد .

در این دیدار علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن استقبال از حضور استاد آذریزدی در کتابخانه ملی از ایشان به عنوان پیشکسوت عرصه کتاب کودک نام برد.


استاد آذر یزدی نیز در این دیدار کتابخانه ملی را جایگاهی مناسب و در شان کتاب دانستند و از همت و تلاش کارکنان سازمان در راه خدمت به کتاب تشکر کرد .در ادامه این مراسم استاد آذر یزدی ضمن حضور در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان کتابخانه ملی از نزدیک با امکانات و خدمات این مرکز آشنا شدند.

استاد آذری یزدی در هنگام بازدید از این بخش گفت: تا بحال چنین مرکز مجهز و زیبایی برای کودکان و نوجوانان کشورمان فراهم نبوده و این چنین کارهایی موجب می شود تا کتابهای آینده در مورد کودکان از عمق بیشتری برخوردار شود.


نویسنده مجموعه کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب افزود : در زمان ما نه این چنین مراکز معظمی بود و نه این همه توجه به کتاب و تنها چیزی که باعث شده که کتابهای من در دل کودکان بنشیند اخلاص بوده است و هرچه هست از مخلصانه کارکردن برای کودکان است زیرا من نه سوادی دارم و نه استادی.

وی در هنگام امضای یکی از کتابهای خود که به کتابخانه ملی هدیه کرد گفت : هرچه نوشتم بر اساس همسان سازی کودکان با دوره کودکی خودم بوده است وتصور می کردم که اگر من کودک بودم چه می خواستم و این چنین می نوشتم.

استاد آذر یزدی در بازدید از بخش قصه گویی کتابخانه کودک و نوجوان کتابخانه ملی قصه گویی را هنری غیر از قصه نویسی دانست و آن را موجب ایجاد روحیه قصه دوستی در کودکان خواند.

وی در دیدار با گروهی از دانش آموزان که برای بازدید به کتابخانه ملی آمده بودند دوران کودکی خود را سخت توصیف کرد و افزود : امروز که شما این همه نعمت و امکانات دارید اولا باید خدا را شکر کنید و ثانیا برای فرهنگ این ملت تلاش زیادی کنید.

نویسنده پیشکوست کتابهای کودک ؛ وجود کتابخانه ملی با چنین امکاناتی را موجب سنگین تر شدن وظیفه اهل کتاب در تولید آثار پرعمق و معنا دانست وبه جوانان نویسنده توصیه کرد از حضور در این فضا و برکات معنوی آن غافل نشوند.

استاد آذر یزدی امروز را روزی تاریخی و عجیب در عمر 85 ساله خود خواند و وجود کتابخانه ملی را موجب امیدواری خود برای بالندگی همیشگی فرهنگ ایران دانست.

کد خبر 16044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز