سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، نمایشگاه هنری ایران در ازمیر با حضور سرکنسول کشورمان در استانبول، قائم مقام شهردار ازمیر، مدیر کل فرهنگ و گردشگری این استان و جمع زیادی از علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران در محل گالری Emet cetin این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برپا شد، هنرمندان کشورمان از شهر اصفهان آثار خود در زمینه مینیاتور، خاتم کاری و صنایع دستی را به نمایش گذاشته‌اند.

گروه موسیقی رودکیان از کشورمان نیز در این مراسم به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی پرداختند که مورد استقبال مسئولان و مردم محلی و ایرانیان مقیم قرار گرفت.

محمود حیدری، سرکنسول کشورمان در استانبول طی سخنانی در این مراسم، با تاریخی و مهم دانستن روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد: شاهد گسترش روزافزون روابط دو ملت به ویژه در زمینه‌های فرهنگی باشیم.

سری آیدوغان، قائم مقام شهردار ازمیر نیز در سخنانی با تجلیل از فرهنگ و تمدن ایرانی از گسترش روابط دو کشور ضمن ابراز خرسندی و اظهار کرد: دو ملت ایران و ترکیه علاوه بر اشتراکات فرهنگی از احساس مشترک برخوردارند که زمینه توسعه مناسبات در همه عرصه‌ها را فراهم کرده است.

در آذر ماه سال‌جاری نیز چهارمین هفته فیلم ایران در ترکیه طی سال 90 در این شهر برگزار شده بود.

 

کد خبر 160436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز