مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزدیک به 200 طرح از سوی معماران به دبیرخانه ششمین جایزه معماری میرمیران رسید.

به گزارش ایسنا، با پایان یافتن مهلت شرکت در "ششمین جایزه معماری میرمیران" حدود 300 هنرمند به صورت انفرادی و مشترک طرح‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارایه کردند.

در میان طرح‌های ارسالی حدود 90 طرح در بخش «خاک» و 70 طرح در بخش "باد" ارائه شده است.

داوری آثار نیز از روز چهارشنبه ـ 26 بهمن‌ماه ـ توسط هنرمندان و اساتیدی همچون ایرج اعتصام، فریار جواهریان، داراب دیبا، علی‌اکبر صارمی، هما فرجادی،سید علیرضا قهاری،شهاب کاتوزیان، عباس کیارستمی و حمید میرمیران آغاز می‌شود و تا پایان روز پنج‌شنبه ـ 27 بهمن‌ماه ـ ادامه خواهد داشت.

نتایج نهایی و اهدای جوایز معماری میرمیران در مراسم یادمان و جایزه میرمیران در هفته اول اردیبهشت‌ماه و مقارن با هفته معماری در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود و طی آن کلیه طرح‌های منتخب به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

بنیاد معماری میرمیران در ادامه سلسله موضوعات مربوط به مسابقه جایزه معماری میرمیران و در راستای درک ارتباط عناصر پنج گانه اصلی (نور‌،آب‌،‌ گیاه‌،خاک‌، باد) با معماری قدیم ایران دو موضوع باقیمانده با عنوان "معماری و خاک" و "معماری و باد" را برای مسابقه سال جاری در نظر گرفته است.

پیش از این نیز موضوعات مفهومی دیگری چون "پیوند ناگسستنی نور و معماری" ،"معماری و آب" و "معماری و طبیعت سبز" در این جایزه مطرح شده بود.

 

کد خبر 160150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز