دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس هشتم، با اعلام اینکه کمیسیون تلفیق اواسط اسفند ماه به طور رسمی کار خود را برای بررسی لایحه بودجه آغاز می‌کند، از تصویب بودجه در اردیبهشت سال ۹۱ خبر داد.

محمدرضا باهنر که با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زمان آغاز به کار کمیسیون تلفیق و بررسی لایحه بودجه ۹۱، گفت: در اواخر سال ۹۰ یعنی ۱۴ یا ۱۵ اسفند کمیسیون تلفیق کار خود را رسما آغاز می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کار کمیسیون‌ها از امروز آغاز می‌شود، افزود: بعید می‌دانیم کار بررسی بودجه، پیش از پایان سال تمام شود.

نایب رئیس مجلس هشتم، همچنین در باره تصویب بودجه به‌صورت چند دوازدهمی، یادآور شد: پیش از اول فروردین قانونی را باید تصویب کنیم که دولت اجازه هزینه کردن داشته باشد؛ که یا به صورت چند دوازدهم داده می‌شود یا ماده واحده‌ای که به دولت اجازه می‌دهد که فروردین و اردیبهشت را تا پیش از تصویب بودجه سال ۹۱ سپری کند.

باهنر همچنین گفت: بودجه سال ۱۳۹۱ در اردیبهشت ماه سال ۹۱ تصویب می‌شود.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالیانه کل کشور و پیوست‏ها و سوابق آن تا مدت ۱۰ روز مى‏توانند پیشنهادهاى خود را به کمیسیون‏هاى تخصصى مجلس تقدیم کنند.

کمیسیون‏هاى تخصصى همچنین موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف مدت پانزده روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگى به گزارش کمیسیون‏هاى تخصصى گزارش نهایى خود را تنظیم و به مجلس شوراى اسلامى ارائه کند. مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیأت رئیسه قابل تمدید است.

کد خبر 159535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز