گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد به‌صورت ضمنی به کسری بودجه 15 هزار میلیارد تومانی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعتراف کرد درحالی‌که مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرگونه کسری بودجه دولت را دو روز قبل رد کرده بود.

به گزارش همشهری پیش از این مجلس در گزارشی از کسری بودجه دست‌کم 15 هزار میلیارد تومانی دولت در اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود. شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد دیروز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه، از 45 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی پرداختی به مردم حدود 30 هزار میلیارد تومان از خود مردم دریافت و باز توزیع شده است، گفت: همچنین حدود 10هزار میلیارد تومان نیز در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: براساس این سیاست حدود 6 هزار میلیارد تومان نیز از بودجه یارانه نقدی از محل تنخواه تامین شده است. وی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مدت 11 ماه رقمی بیش از 15میلیارد و 200 میلیون دلار معادل 16 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را برای دولت ایجاد کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین گفت: دولت در سال 91 همانند سال 90 خود را مکلف به حمایت از ادامه اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد خصوصی‌سازی‌، جلوگیری از افت تولید نفت و اجرای دقیق و صحیح‌تر برنامه‌های انضباط پولی به لحاظ کنترل بهتر حجم نقدینگی و تکمیل طرح‌های بزرگ با پیشرفت بالای 60 درصد می‌داند.

حسینی، با بیان آنکه، دولت برای رونق فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌های مناسبی را در تمامی عرصه‌های اقتصادی کشور در دستور کار دارد، افزود: به‌عنوان مثال برنامه‌های مناسبی برای بخش کشاورزی طراحی و درنظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: همچنین درخصوص رشد اقتصادی برنامه دولت، ادامه کاربردی کردن امور در همه بخش‌های اقتصادی کشور است. حسینی درخصوص میزان پرداختی دولت به بخش‌های عمرانی و جاری در سال 90 اظهار داشت: در سال 90 رقم نقدینگی پرداخت‌شده به بخش‌های عمرانی و جاری حدود 98 هزار میلیارد تومان بوده که از محل خزانه برداشت شده و این رقم از مدت مشابه سال 89 چیزی در حدود 8هزار میلیارد تومان بیشتر است.

کد خبر 165087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز