شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

علی شاکری: هفته پایانی نیم‌فصل لیگ‌برتر والیبال با یک نتیجه دور از انتظار برای تیم مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید و سایپا (نایب‌قهرمان فصل پیش) پیکان را هم به وضعیت خود دچار کرد.

با شکست دوم قهرمان سال پیش ایران و آسیا، سایپا تا حدود زیادی از زیر بار فشار روانی باخت‌های پیاپی خارج شد و پیکان را در آستانه بحران قرار داد. هرچند شکست پیکان و پیروزی باارزش سایپا در نهایت به سود «گل‌گهر»ی تمام شد که حالا دور از تیررس مدعیان پرمهره تهرانی خواب قهرمانی پایان فصل را می‌بیند.

بازی‌های دور برگشت در شرایطی از چهارشنبه هفته جاری بدون تعطیلی از سر گرفته خواهد شد که سایپا با 3 و پیکان با 2 باختی که در نیم‌فصل اول متحمل شدند، کار سختی در رقابت بر سر قهرمانی با گل‌گهر بدون شکست خواهند داشت. گل‌گهر در هفته یازدهم در سیرجان در سه «ست» پیاپی از سد بانک کشاورزی تهران گذشت.

 در سیرجان تدابیر سه‌نفره (آرمات، هوتهم و لاهوتی) هم جواب نداد. بازی در خانه فرصت خوبی بود تا تماشاگران سیرجانی که همه آمال و آرزوهای‌شان را میان نمایندگان لیگی این شهر در باشگاه‌های کشور در چهره تیم والیبال می‌بینند، در جشن قهرمانی نیم‌فصل تیم‌شان سنگ‌تمام بگذارند؛ تماشاگرانی که حالا در بازی‌های بیرون از خانه هم با سازماندهی خوب، تیم محبوب شهرشان را تنها نمی‌گذارند.

سایپا درست به هدف زد
در مهم‌ترین بازی هفته، سایپا تیم متفاوتی با هفته‌های پیش بود؛ تیمی که در تب بحرانی سخت می‌سوخت به دنبال یک قربانی بزرگ می‌گشت و چه تیمی بهتر از پیکان برای خروج از بحران که سایپا این بار درست به هدف زد. وقتی شکست گل‌گهر ممکن نشد، پیکان آخرین نقطه امید در پایان راه بازی‌های نیم‌فصل بود. سایپا هنگامی‌که توانست راه شکست پیکان را هموار کند که در رقابت پایاپای «ست» اول 33 بر 31 پیروز شد.

اگر همین «ست» را پیکان می‌برد، شرایط هم می‌توانست برعکس شود اما مهم‌ترین نکته در «ست‌»های بعد، نزول روحی عجیب تیم باتجربه پیکان و اوج‌گیری روحی بازیکنان سایپا بود که با افزودن جنگندگی و انگیزه‌های بالا توانستند فاتح این نبرد سرنوشت‌ساز شوند.

سرویس‌های هدفدار و دفاع داخل میدان و درخشش عالی فرهاد نظری‌افشار و علیرضا نادی و محمد کاظم در حمله روی تور، شریعتی در بازیسازی و امیرحسین معززی‌خواه در دریافت و حمله موجب برتری سایپا در مصاف با پیکان شد. پیکان تمام هنرش در «ست» اول بود و در دو «ست» دیگر ملی‌پوشان این تیم حتی پایین‌تر از بازیکنان متوسط لیگ برتر بودند.

در سایر میدان‌ها
در سایر میدان‌ها، برق در یک روز خوب از اتکا با اقبالی بلند یک مغلوب ساخت. در ماهشهر، پتروشیمی با پیروزی بدون دردسر مقابل آیدانه خود را به مکان پنجم جدول رساند. در ارومیه پگاه باز هم باخت.

 پگاه که با جذب دو بازیکن اهل صربستان به نظر می‌رسید از بحران رهایی یافته باشد، ظاهرا در بحرانی مجدد گرفتار آمده است؛ شکست برابر استقلال گنبد آن هم در خانه نارضایتی را در این تیم پرامکانات به اوج رسانده است.بعد از این بازی‌ با استعفای وطن‌پرست موافقت و رسول‌بنایی سکاندار جدید پگاه معرفی شد. برخلاف پگاه، آذرپیام با پیروزی‌های پیاپی نقطه امید تماشاگران ارومیه شد. شاگردان ساداتی این بار 3 بر صفر از سد نماینده اصفهان گذشتند.

کد خبر 15948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز