شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

علی شاکری: هفته دوم لیگ برتر والیبال ایران با برتری پگاه در ارومیه و صدرنشینی گل‌گهر در سیرجان خاتمه یافت.

در هفته‌ای که پس از  چند سال رقابت تیم‌های تهرانی در لیگ برتر برای نخستین بار در سالن کم‌نور و نامناسب افراسیابی انجام شد، بازی‌هایی که برای والیبال‌ دوست ‌ها خیلی هیجان نداشت و سالن برای آنها و مسئولان برگزاری مسابقات بیگانه بود.

ریسک وطن‌پرست جواب داد
در میان 6 بازی هفته دوم، پیکار پگاه  و پتروشیمی در ارومیه را باید بهترین بازی هفته لقب داد، دیداری که نزدیک به 180 دقیقه طول کشید و سرانجام با نمایش درخشان پگاه و شکست تیم میهمان به پایان رسید. این بازی به دلایل مختلف از جمله رویارویی مربیان پیشین و فعلی پگاه (ناصر شهنازی و ابراهیم وطن‌پرست) حساسیتی دوچندان پیدا کرده بود. شهنازی  به نظر می‌رسید که پس از غافلگیری در ماهشهر مقابل گل‌گهر هم بر فشار تمرینات افزود و هم حریف را به خوبی آنالیز کرده بود. پیروزی در ست‌های اول و دوم حاکی از آن بود که شب سختی در انتظار تیم میزبان و تماشاگران متعصبش است، اما هنگامی که  وطن‌پرست در اقدامی  غیرمنتظره و با ریسکی بزرگ توحید حسینی را جانشین علیرضا بهبودی کرد، همه رویاهای شهنازی و  شاگردانش رنگ باخت. با این تغییر تاکتیکی برد از اردوی پتروشیمی خارج شد و پگاه موفق شد در سایه تدابیر تاکتیکی و تشویق‌های تماشاگران شکست را با بردی شیرین معاوضه کند.

شکست سنگین برق درسیرجان
در سیرجان، گل‌گهر با خلیل آزمون مربی ‌گنبدی خود شکست سنگینی به برق تحمیل کرد. برای برق، باخت با این نتیجه آن هم با بودن بازیکنانی چون منصور زادون، پرویز پزشکی، مرتضی شیاری،‌ ساسان ثانی، بهمن جهاندیده و مجتبی عطار در میدان هرگز قابل هضم نیست.گل‌گهر به نظر می‌رسد با مهدی مهدوی، سعید مصطفی‌وند، محسن عندلیب،
مهران زارع، رحمان محمدی‌راد، رامین بابایی و مسعود افتخاریان زودتر از سایر تیم‌ها ترکیب اصلی خود  را شناخته و به دنبال جایگاه ویژه‌ای برای خود  در این فصل است.

پیروزی آسان برای مدافع عنوان قهرمانی
پیکان تیم مدافع عنوان قهرمانی در دیدار با استقلال گنبد یک پیروزی آسان داشت. استقلال گنبد آن تیم سرحال و کوبنده هفته اول مقابل سایپا نبود. با پیوستن کاشف منصور، ملی‌پوش پاکستانی انتظار می‌رفت که پیکان بازی چندان راحتی
پیش رو نداشته باشد اما ضعف در دریافت، دفاع روی تور و دفاع داخل میدان موجب شد تا قهرمان دوره پیش با کمترین مشکل به پیروزی بی‌دردسری دست یابد.

سایپا یک "ست" دیگر باخت
نایب قهرمان فصل پیش در گام دوم هم یک «ست» دیگر از دست داد. این بار بانک کشاورزی تیم تازه‌ وارد به لیگ برتر بود که با وجود قبول شکست در بعضی از اوقات بازی تیم پرمهره
و  مدعی را به زحمت انداخت. به هر حال سایپا
به لطف یک بازیساز هوشیار به نام شریعتی و روی حملات ترکیبی و  سرعتی توانست به سلامت از مانع دوم هم عبور کند.

برنده جدال هم‌استانی‌ها
در برخورد دو تیم هم استانی آیدانه و  آذرپیام در چالدران، آذرپیام با برتری میدان را ترک کرد. آذرپیام با وجود دیر شکل‌گیری، هنوز کاملاً شرایط تیمی سال گذشته خود را به دست نیاورده است. تیم جوان آیدانه هنگامی که بازی پایاپای «ست» اول را به تجربه بیشتر حریف باخت در «ست»های دیگر به لحاظ روحی افت کرد و نتوانست پایداری از خود نشان دهد. حامد رضایی و مهدی پرستاری برترین‌های آذرپیام بودند.

نخستین پیروزی اتکا
اتکا هم نخستین  پیروزی فصل خود را برابر تیم هیأت والیبال استان اصفهان به چشم دید. اتکا با تیمی جوان و پرآتیه به جز لغزش در «ست» سوم در مجموع امیدوارکننده ظاهر شد. اما حریف اصفهانی با تمام آشفتگی و ناهماهنگی که در بازی‌شان
مشهود بود توانستند  در تهران یک «ست» از حریف تهرانی بگیرند. آن‌ها هفته پیش یک ست هم از پیکان تیم مدافع عنوان قهرمانی گرفته بودند.

نتایج هفته دوم
آیدانه چالدران  صفر – آذرپیام3
پگاه ارومیه 3 – پتروشیمی ماهشهر2
گل‌گهر سیرجان 3 – برق تهران صفر
پیکان تهران 3 – استقلال گنبد صفر
سایپا تهران 3 – بانک کشاورزی یک
اتکا تهران 3 – هیأت اصفهان یک

کد خبر 12683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز