همشهری ورزشی: صدرنشین این فصل لیگ برتر والیبال و تیم مدافع عنوان قهرمانی با تشویش و اضطراب راهی جنوب شده است.

پیکان در شرایطی به ماهشهر رفت که دو ضلع دیگر مثلث مدعیان با در پیش داشتن بازی‌های آسان‌تر تقریبا خیالی آسوده بابت دو امتیاز بازی این هفته دارند. گل‌گهر در چالدران با تیم ته جدولی و درگیر با تغییرات در کادر فنی بازی می‌کند و سایپا نیز در تهران برابر تربیت بدنی اصفهان که شرایطی مشابه با آیدانه دارد روبرو خواهد شد.

 پیکان برای تداوم صدرنشینی خود چاره‌ای جز پیروزی ندارد و گرنه پس از گذشت پنج هفته جای خود را به یکی از دو تیم گل‌گهر و سایپا خواهد داد که بی‌صبرانه منتظر لغزش قهرمان فصل پیش در سرزمین طلای سیاه هستند.از سوی دیگر رویارویی کارخانه و شهنازی همواره نگاه خاص دیگری را به تیم‌هایی که آن‌ها سکاندار آن بوده‌اند در سال‌های اخیر بخشیده است.

جالب آنکه شهنازی از ده بازی با تیم کارخانه (صنام) 7 بار توانسته مقابل نامدارترین مربی کنونی کشور به پیروزی برسد. حالا کارخانه پس از نزدیک به یک دهه با انحلال صنام در لباس تیم رقیب پیکان پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ باشگاه‌های ایران با مجموعه‌ای از ملی‌پوشان باتجربه امیر حسینی، پیمان اکبری، محمد منصوری، فرهاد ظریف‌ و محمد ترکاشوند با شهنازی و شاگردان چند ماه آینده خود در تیم ملی جوانان شاغل در پتروشیمی پوریا فتح‌اللهی، اشکان درخشان، رحمان داودی و مصطفی شریفات روبرو می‌شود.

در  این بازی رقابت دو بازیساز سابق تیم ملی محمد عمده غیاثی و امیر حسینی نیز می‌تواند گرمای این میدان را به اوج برساند. پتروشیمی که حالا با دو پیروزی پیاپی اعتماد طرفداران خود را در شهرک بعثت به دست آورده با تشویق آنان به دنبال خلق شگفتی است و چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت. برای پیکان و کارخانه این بازی حیثیتی است و طعم و بوی دیگری دارد.

روز سخت آذرپیام در گنبد
امروز یک شنبه 1 بهمن در گنبد، استقلال این شهر میزبان آذرپیام ارومیه است. گنبدی‌ها که همواره دغدغه مالی مانع از جمع شدن  بازیکنان برجسته‌شان زیر یک سقف شده امسال با وجود همان مشکلات ناشی از عدم تعهدات وزارت رفاه تا حدودی توانسته‌اند نفرات بومی پراکنده‌شان را در تیم‌های دیگر جذب کنند.

 با بازگشت رحمان رئوفی، عظیم جزیده و عیسی ارمشی و دو بازیکن غیربومی مؤثر کاشف منصور پاکستانی و سعید معروف در کنار میکائیل تاجر، تقی دولتی،‌ اراز قلیچ‌نیازی به تدریج استقلال چهره یک تیم قدرتمند را می‌گیرد.

پیروزی بر برق در تهران کافی است  تا تماشاگران گنبدی امروز مثل همیشه هیچ جای خالی در سالن باقی نگذارند. آذرپیام که درست در دقیقه 90 توانست جواز حضور دوباره در لیگ برتر را به دست آورد، روز سختی را تجربه خواهد کرد. آنها که هفته قبل به سایپا باخته‌اند با  شکست سوم به میانه جدول متمایل خواهند شد.

داربی تهران
در تنها داربی هفته، بانک کشاورزی و برق برابر هم قرار می‌گیرند. بانک کشاورزی با گذشت 5 هفته هنوز در حسرت پیروزی است و برق نیز چندان رضایت‌بخش نبوده است. برق نفرات خوبی در اختیار دارد ولیکن توجیهات تکراری «مشکل مصدومیت» که از سوی
اکبر نائینی در پایان هر بازی تکرار می‌شود، نمی‌تواند در برگیرنده همه واقعیت‌های موجود پیرامون تیمی باشد که می‌توانست در جمع مدعیان قرار گیرد. در ارومیه پگاه پذیرای تیم جوان اتکا خواهد بود. اتکا هفته پیش بازی برده را مقابل گل‌گهر دودستی تقدیم تیم میهمان کرد و حالا امروز مقابل پگاه روز دشوارتری را تجربه می‌کند.

کد خبر 13860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز