همشهری ورزشی: شکست دو نماینده والیبال آذربایجان غربی یکی در خانه و دیگری در گنبد و بازی خوب تیم‌های پتروشیمی‌ماهشهر و تربیت بدنی اصفهان مقابل تیم‌های مدعی پیکان و سایپا مهمترین نکات هفته ششم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران بود.

در این هفته  هرچند 3 تیم بالای جدول، بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند ولی برای رسیدن به این مهم سختی بسیاری متحمل شدند. ضمن اینکه با توجه به نتایج هفته ششم باید گفت این سه تیم حساب خود را از سایر تیم‌ها جدا کرده و مبارزه برای رسیدن به عناوین اول تا سوم را از همین ابتدای راه آغاز کردند. ضمن اینکه تیم های پایین جدول نیز آهسته آهسته شرایط آرمانی خود را پیدا کرده و روان‌تر و هماهنگ‌تر بازی می‌کنند. نگاهی داریم به بازی‌های هفته ششم:

صدرنشین‌جان‌به‌لب‌شد
مدافع عنوان قهرمانی برای کسب پیروزی ششم و تثبیت  جایگاه خود در مکان نخست جدول به ماهشهر رفته بود. پتروشیمی‌نباید مقابل تیم پرستاره و پرهزینه پیکان پیروز می‌شد و نشد. اما پتروشیمی‌در ادامه روند روبه رشد خود یک بازی سطح بالا و هماهنگ که ناشی از یک گار گروهی منسجم و عالی بود را به نمایش گذاشت تا خودروسازان برای رسیدن به پیروزی جان به لب شوند.

شگفتی بزرگ اتکا در ارومیه
پگاه  ارومیه که تا اینجای کار نوسان زیادی داشته در خانه مغلوب اتکا تهران شد. شاگردان وطن‌پرست که دو گیم نخست را به نام خود ثبت کرده بودند به گمان کسب یک پیروزی آسان گیم سوم را آغاز کردند. همین عامل در کنار سخت‌کوشی بازیکنان اتکا که تا آخرین لحظه بازی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال کردند باعث شد تا تیم تهرانی به خواسته خود رسیده و از پگاه یک مغلوب بسازد. از گیم دوم به بعد ترس از اشتباه در دستان بازیکنان پگاه  به خوبی مشهود بود. در تیم اتکا سهرابی، قاسمی‌، سوسن‌آبادی و  بابایی بازی خوبی را به نمایش گذاشتند ولی در تیم پگاه چهره شاخصی دیده نشد.
 
سقوط آذرپیام‌در‌گنبد
استقلال گنبد در ادامه بازی‌های خوب خود این بار مقابل چشمان پنج‌هزار هوادار خود  که باوجود پخش مستقیم بازی خود در استان گلستان به سالن آمده بودند با ارائه یک بازی منطقی و هماهنگ  آذرپیام  را باشکست بدرقه کردند. شاگردان «دوجی» با بازیسازی عالی سعید معروف که ستاره میدان بود و ضربات تاجر، کاشف منصور و ارمشی بازی رابه نفع خود خاتمه داد.

سایپا تا مرز شکست پیش رفت
در سالن شهدای هفتم تیر بازیکنان جوان و کم‌تجربه  تربیت بدنی اصفهان با بازی خوب خود معادلات موحدی، سرمربی سایپا را به هم ریختند تا تیم متمول تهرانی تا مرز شکست پیش رود. شاه زمانی، کاوه آهنگران، کریمی‌، رمضانی، احمدی، باقری و شیبانی  یک بازی جسورانه، هماهنگ و کم‌اشتباه را به نمایش گذاشتند و با استفاده از اشتباهات متعدد بازیکنان با تجربه سایپا دو گیم نخست  را به سود خود خاتمه داده و در گیم چهارم نیز 51-11 از حریف پیش بودند ولی نداشتن یار تعویضی روی نیمکت اصفهانی و درپی آن خستگی بازیکنان کم‌تجربه  در کنار تجربه بالای  بازیکنان سایپا باعث شد این تیم بازی را به نفع خود خاتمه دهد. درتیم سایپا، حسنی در نقش لیبرو، شریعتی و جلوه بهتر از سایرین بازی کردند.

نتایج سایر بازی‌ها
در سایر دیدارها تیم دوم جدول یعنی گل‌گهر سیرجان در چالدران برابر آیدانه صاحب برتری شد. شاگردان آزمون هرچند تیم برتر میدان بودند ولی آیدانه هم یک بازی نزدیک را به نمایش گذاشت. در دومین بازی سالن هفتم‌تیر تهران هم برق پس از دو هفته ناکامی‌با برتری مقابل بانک کشاورزی از بحران خارج شد. دو تیم بانک کشاورزی و آیدانه روی نوار شکست گام برمی‌دارند و اگر به همین روش ادامه دهند تا انتهای لیگ در پایان جدول قرار خواهند کرد.

کد خبر 14057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز