شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

علی شاکری: شکست‌ناپذیری تیم‌های مدعی این فصل لیگ‌برتر والیبال ایران تا هفته هشتم هم ادامه یافت.

در هفته هفتم، نه آیدانه چالدران که اصلا روی این تیم حساب باز نشده بود، نه برق که تصور می‌رفت پیکان را دچار مشکل کند و نه پگاه، هیچ‌کدام نتوانستند ترمز سه تیم بالای جدول را بکشند. به نظر می‌رسد که معادلات تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را خود این سه تیم باید به دست خود حل کنند.

هفته هفتم اگرچه به دلخواه صدرنشینان پیش رفت اما در این هفته باید از نمایش درخور توجه تیم‌های متوسط و بی‌ادعایی یاد کرد که نوع بازی آنان به دل‌ می‌نشیند و این تیم‌ها با وجود نداشتن ستاره در سایه همبستگی تیمی و کار گروهی، لیگ را تحت‌تاثیر خود قرار داده‌اند. اتکا تهران، یکی از آن تیم‌ها است که بازی‌اش مقابل استقلال گنبد تماشاگران حاضر در سالن 7 تیر و میلیون‌ها بیننده و شنونده رادیو و تلویزیونی را به وجد آورد.

 تیم‌هایی مثل اتکا، استقلال گنبد و پتروشیمی ماهشهر که در ادامه روند روبه‌جلو در ارومیه از آذرپیام مغلوب بزرگی ساخت، سرمایه‌های لیگ‌برتر محسوب می‌شوند؛ تیم‌هایی که با میدان دادن به جوانان، با تمرینات منظم و بازی‌های بابرنامه به مقابله با تیم‌های متمول برخاسته‌اند.

بازی ناب هفته
در شروع بازی‌های هفته، سایپا برابر چالدران مرتکب اشتباهات روز بازی با تربیت‌بدنی اصفهان نشد. نایب‌قهرمان فصل پیش با وجود هوشیاری، چندان آسوده‌خاطر نبود اما تیم جوان مقابل سازماندهی ضعیف در اندازه‌ای نبود که بتواند خطری متوجه سایپا سازد. گل بازی‌های تهران، دیدار اتکا – استقلال گنبد بود. یک بازی ناب که سراسر تحرک، شور و هیجان بود.

استقلال گنبد تنها در «ست» اول دور از اندازه‌های واقعی خود بود. این تیم هنگامی که در ست دوم راه افتاد، دیگر اتکا با وجود کار گروهی مناسب نتوانست جلودارش شود. استقلال با بازیسازی «معروف» که با توپ‌رسانی عالی ارمشی، جزیره و رئوفی همراه بود، با ضربات کناره آنتن ارمشی و اسپک‌های پشت خط تاجر و دفاع‌های بدون نقص کاشف منصور دو «ست» پیاپی را از اتکا گرفت.

 ابراهیم وادی که این بار تعویض‌های حساب شده داشت، مزد این تغییرات را در «ست»‌های چهارم و پنجم به چشم دید. احمد بابایی، مجید قاسمی و محمدرضا سلیمانی برگ برنده‌های اتکا بودند که با درخشش حسام بخششی (برترین بازیکن میدان) توانستند میان ناباوری اتکا را فاتح ماراتن والیبال هفته هفتم کنند.

بازی پیکان و برق برخلاف تصور در دو «ست» بازی یکطرفه‌ای از آب در‌آمد. حتی جنگ روانی قبل از این دیدار از سوی اکبر نائینی هم مؤثر واقع  نشد و شاگردانش چهره یک تیم مصمم و برنده را نداشتند. برعکس پیکان با پیمان اکبری باتجربه و بازیکنانی چون امیرحسینی، محمد ترکاشوند، فرهاد ظریف، محمد منصوری، سیدمحمد موسوی و محمد سلیمانی سرحال از نظر آمادگی ذهنی و جسمی با درک بازی کاملا بر حریف برتری داشتند.

 برق که در «ست» سوم بسیار متفاوت ظاهر شد اما دیگر دیر بود و درست باز هم در لحظات حساس اسیر هوشیاری صدرنشین شد و تن به شکست چهارم داد. موسوی و سلیمانی بهترین‌های پیکان بودند.

پگاه در بحران تصمیم‌گیری
در اصفهان تربیت‌بدنی این شهر مقابل بانک کشاورزی به دومین برد خود رسید. اصفهانی‌ها که هفته پیش با نمایش درخور توجه مقابل سایپا خود را بیشتر باور کردند، در مصاف با تیم نگون‌بخت بانک کشاورزی به یک پیروزی دیگر رسیدند. پیمان کریمی و باقری در تربیت‌بدنی اصفهان برتر از بقیه بودند.

در سیرجان، پگاه مقابل گل‌گهر شکستی دیگر داشت. سیرجانی‌ها که در خانه و بیرون از خانه به هیچ تیمی نباخته‌اند، برابر پگاه زخم خورده‌ با ترسیم دفاعی بلند به بردی دیگر رسیدند تا از پیکان و سایپا دو مدعی تهرانی عقب نمانند. مهدوی با انگیزه‌های بالا در کنار مهران زارع و سعید مصطفی‌وند در لحظات حساس درخشش‌ خاصی داشتند. در تیم بازنده هم افشاردوست و صادقیانی خوب بودند. پگاه با این باخت همچنان در بحران تصمیم‌گیری و تغییرات باقی ماند.

در ارومیه آذرپیام هم باخت تا پایتخت دیروز والیبال در فصل جاری تیمی در اندازه مدعیان قهرمانی نداشته باشد. آذرپیام به پتروشیمی باخت که هنوز آثار از دست دادن 6 ماهه پوریا فتح‌اللهی را به چهره داشت. شهنازی مانده بود که بدون فتح‌اللهی چگونه تیم خود را در ساحل دریاچه ارومیه آرایش دهد.

 حضور مساجدی، ملی‌پوش سابق والیبال و کمک مسعود عزیزی موجب شد تا آنالیز کادرفنی پتروشیمی موثر واقع شود. آنچه که این روزها مایه قوت تیم والیبال پتروشیمی شده، دفاع روی تور آن است که با حضور شهریار بهرامی، مصطفی شریفات، امین کلته و احمد فتاح به کمتر تیمی روی تور باج می‌دهد. از نقش محمد عمده غیاثی پاسور توانمند این تیم نیز نباید به آسانی گذشت.

کد خبر 14338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز