سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری ورزشی: برخورد پیکان و گل‌گهر سیرجان در پیش‌درآمد بازی‌های هفته نهم لیگ برتر والیبال با شکست سایپا، ضلع سوم مثلث مدعیان این فصل در هفته هشتم در ارومیه بدون هیچ پیش‌زمینه قبلی شکل یک فینال تمام عیار را به خود گرفته است.

فاتح بازی امروز سیرجان، خود را در یک‌قدمی فتح قهرمانی نیم‌فصل خواهد دید و همین موضوع حساسیت و اهمیت این بازی را نزد دو تیم دوچندان ساخته است.

پیکان و گل‌گهر هشت هفته را با پیروزی بدون باخت سپری کرده‌اند و هیچکدام و به خصوص میزبان نمی‌خواهد شرمنده تماشاگران پرشمارش شود که در این فصل در بازی‌های خانگی این تیم سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

پیکان هم برای حفظ شخصیت تیمی خود که اسکلت اصلی تیم ملی را  در یک دهه گذشته در ترکیب دارد، حتی تصور شکست در این میدان می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و این نکته را «کارخانه» کاملاً درک کرده و می‌گوید: «بازیکنان حریف اکثراً در سال‌های اخیر جایگزین‌های بازیکنان اصلی تیم ملی بوده و برای اثبات حقانیت و شایستگی‌های خود انگیزه‌های بالایی در این بازی دارند.»

جذب این دسته از بازیکنان را باید یکی از کلیدهای موفقیت گل‌گهر در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر دانست. بازیکنانی که خواسته و ناخواسته حضورشان در زیر یک سقف موجب شده است تا گل‌گهر با استفاده  از چنین شاخصه‌ای خود را بدل به یک تیم مدعی سازد. خلیل آزمون ملی‌پوش اسبق با استفاده از تجارب چندساله‌اش تا هفته‌های پایانی نیم فصل به خوبی توانسته از این بازیکنان بازی بگیرد.

آزمون که هفته پیش تیمش در گنبد توانسته به یک برد روحیه‌ساز قبل از بازی با پیکان برسد در ارزیابی شاگردانش قبل از پیکار تعیین‌کننده امروز گفت: «در بازی با استقلال گنبد به واسطه استفاده بازیکنان از تمام توان‌شان توانستیم به پیروزی برسیم و این موضوع قبل از جدال با پیکان امیدواری‌ها را برای شکست قهرمان فصل پیش ایران و آسیا بیشتر کرده است.»

وی در مورد نگرانی کادر فنی پیکان از تماشاگران سیرجانی می‌گوید: «قول می‌دهیم که میزبانان خوبی برای پیکان باشیم، همانگونه که فصل پیش نیز بوده‌ایم.»

دو گروه بازیکن، باانگیزه‌های متفاوت

با حضور امیرحسینی، ‌پیمان اکبری، ‌داود مقبلی، محمد منصوری، محمد سلیمانی، محمد ترکاشوند و فرهاد ظریف که در چند سال گذشته همواره جایگاه مطمئنی در ترکیب اصلی تیم ملی و به خصوص در دو میدان جهانی ژاپن و بازی‌های آسیایی دوحه داشته‌اند در ترکیب پیکان کافی است تا مقابل مهدی مهدوی، محسن عندلیب، مسعود افتخاریان، مهران زارع، سعید مصطفی‌وند و رامین بابایی بازیکنان پشت خط مانده تیم ملی در سال‌های اخیر این دیدار را به پیکارهای مهیج و تماشایی تبدیل کنند.

نتیجه این بازی معنای بسیاری برای این دو گروه  بازیکن در ترکیب دو تیم مدعی این فصل خواهد داشت و با انگیزه‌های متفاوتی ظاهر خواهند شد.گل‌گهر با گذشت زمان بر مشکلات
عدم هماهنگی فائق آمده و پیکان نیز بازیکنانش با پشت سر گذاشتن دوره بحران ناشی از ناکامی تیم ملی در دوحه قیافه یک تیم قدرتمند و بانشاط را گرفته است.

راهجردیان و انصاری، داوران بازی

کمیته داوران والیبال برای این بازی حساس پس از شور و مشورت بسیار حمید راهجردیان و نادر انصاری را برگزید. دو داوری که سال‌هاست در کنار هم بازی‌های مهمی را قضاوت کرده‌اند.

این دو با آشنایی با روحیات هم توانسته‌اند در این فصل نیز زوج موفقی را تشکیل دهند. اگر داوران خط محلی خوب پرچم بزنند این دو داور باتجربه می‌توانند این بازی حساس را به خوبی اداره  کنند.

کد خبر 15091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز