راننده اتوبوس زائران ایرانی در سوریه که مورد حمله مردان مسلح قرار گرفته بود، جزئیات ربوده شدن11 نفر از مسافران اتوبوس را شرح داد. ۱۱ زائر ایرانی بامداد چهارشنبه گذشته در مسیر حماه به دمشق، در شمال سوریه، به دست افراد مسلح ربوده شدند.

زائران در قالب کاروانی از استان لرستان و به‌صورت آزاد راهی سوریه شده بودند که دچار این حادثه شدند. راننده اتوبوس زائران ایرانی ربوده‌شده، در گفت‌وگو با فارس در تشریح حادثه گفت: ربایندگان 7نفر بودند که کلاشینکف، کلت کمری و نارنجک در اختیار داشتند. آنها تمامی لوازم مسافران، از مواد خوراکی گرفته تا اشیای گرانقیمت، پاسپورت‌ها و حتی موبایل‌هایشان را به سرقت بردند. وی ادامه داد: افراد ناشناس ساعت 3:30 بامداد روز چهارشنبه اقدام به این کار کردند و 11 زائر ایرانی را در جاده بین‌المللی حلب به حماه درحالی‌که به سمت دمشق حرکت می‌کردیم، ربودند.

وی تصریح کرد: حادثه زمانی رقم خورد که 5 نفر از مسافران اتوبوس به مسیری که از آن حرکت کردیم اعتراض کردند و زمانی که به خاطر اعتراض مسافران از سرعت اتوبوس کاستیم، افراد مسلح که در کمین ما بودند شروع به تیراندازی به اتوبوس کردند. ما هم مجبور شدیم اتوبوس را متوقف کنیم و افراد مسلح، من و کمک راننده را به‌شدت ضرب و شتم کرده و پس از آن شروع به بازرسی اتوبوس کردند. آنها ما را به جای نامعلومی بردند و حوالی 15 کیلومتر از سمت شرق جاده بین‌المللی دور کردند.راننده اتوبوس اظهار داشت: افراد مسلح مردان را پیاده کردند و زنان را در اتوبوس نگه داشتند. سپس ما را به سوی دمشق برگرداندند و با ربودن 11 مسافر، متواری شدند. یک هفته قبل از این حادثه نیز ۱۱عضو جوان یک کاروان مرودشتی از استان فارس که راهی سوریه شده بودند، در منطقه خان شیخون در شمال این کشور از سوی مردان مسلح ربوده شدند. تلاش مقامات ایران و نهادهای مربوطه در دمشق برای آزادی این زائران ادامه دارد.

کد خبر 159213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز