همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر سه شنبه در دمشق تاکید کرد : عزم مسکو بر پیگیری و یافتن رویکردی برای حل بحران سوریه است .

دیدار وزیر خارجه روسیه با بشار اسد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، وی پس از پایان دیدار با بشار اسد رییس جمهوری سوریه در کاخ ریاست جمهوری این کشور در گفت و گو با خبرنگاران افزود : مسکو بر ادامه تلاش ها برای حل و فصل بحران سوریه و ضرورت آن ایمان و اعتقاد کامل دارد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو در نظر دارد تا پیگیری های فرآیند حل بحران سوریه را با همکاری دمشق ادامه دهد.

لاوروف در ادامه بر آمادگی مسکو برای کمک به دمشق جهت خروج از بحران کنونی تاکید کرد و گفت : این فرآیند در طرح اتحادیه عرب نیز در دوم نوامبر 2011 میلادی ذکر شده است .

وی تصریح کرد : سوریه نیازمند امنیت و ثبات است و باید بدون هرگونه مداخله خارجی این امر تحقق یابد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در ادامه بر ضرورت برگزاری گفت و گو بین گروه های مخالف دولت سوریه تاکید کرد.

رییس جمهوری سوریه ظهر سه شنبه با وزیر امور خارجه روسیه و میخاییل فرادکوف رییس سازمان اطلاعات این کشور در کاخ ریاست جمهوری در دمشق دیدار گفت و گو کرد.

وزیر خارجه روسیه امروز وارد دمشق شد و از سوی ده ها هزار سوری در اتوبان جنوبی دمشق و منتهی به کاخ ریاست جمهوری سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

در جریان این استقبال مردمی حاضران در حالی که عکس های اسد، رییس جمهوری روسیه ، پرچم های سوریه ، روسیه ، چین ، ایران و حزب الله را در دست داشتند، شعارهایی در طرفداری از روسیه ، چین و اصلاحات در سوریه و بشار اسد سر دادند.

در روزهای اخیر دمشق شاهد فعالیت های گسترده دیپلماتیک برای خروج سوریه از بحران کنونی است.

علاوه بر هیات روسی قرار است عصر سه شنبه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار و گفت و گو با ولید المعلم وزیر خارجه و مهاجرین سوریه و فیصل مقداد جانشین وی در ارتباط با بحران سوریه وارد دمشق شود.

کد خبر 159763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز