مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: در نشست شورای اداری و هیأت‌مدیره مجمع شهرداران آسیا که در بانکوک برگزار شد از تهران و نقش سازنده محمدباقر قالیباف در ایجاد همگرایی و همبستگی میان شهرهای آسیایی تقدیر شد.

 شهرداران و میهمانان نخستین نشست شورای اداری و هیأت‌مدیره مجمع شهرداران آسیا در بانکوک از تاسیس مجمع شهرداران آسیایی حمایت کردند و بر لزوم تقویت دبیرخانه این مجمع و همکاری مشترک کلانشهرهای آسیایی برای حل مشکلات شهری مشترک از طریق همکاری‌های بین‌المللی تاکید کردند.به گزارش تهران سما، تصویب بودجه و حق عضویت اعضای مجمع شهرداران آسیا، تصویب نهایی اسناد اداری مجمع شهرداران آسیا در هیأت‌مدیره و تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین از مصوبات نخستین نشست شورای اداری و هیأت‌مدیره مجمع شهرداران آسیا در بانکوک بود.

نامدار صداقت، نماینده تهران در هیأت‌مدیره اجلاس شهرداران آسیا با انتقاد از کانون‌های قدرت و ثروت جهانی گفت: متأسفانه در جهان گرایش‌هایی وجود دارد که علاقه‌مند به شکوفایی و درخشش خورشید آسیایی نیستند، اما تجربه تاریخی نشان می‌دهد که آسیا همواره منبع فرهنگ و تمدن و پیشرفت بشری بوده است. صداقت گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از این فرصت، از طریق تبادل تجارب و دیدگاه‌ها، بتوانیم به گستره و غنای ارتباطات و همکاری‌های قبلی خود در شهرهای آسیایی بیفزاییم.

صداقت خاطرنشان کرد: قاره کهن و پهناور آسیا با پشتوانه بی‌نظیر فرهنگی، تنوع و غنای منابع طبیعی و رشد اقتصادی تاثیرگذار، همواره به‌عنوان مهد تمدن و اندیشه‌ورزی، از جایگاه برجسته‌ای برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه توسعه آسیا راه‌حل آسیایی دارد و آن چیزی نیست جز ایمان به ارزش‌های بومی و محلی و بازگشت به هویت اصیل آسیایی، افزود: توسعه پایدار شهری، نیازمند توسعه روابط و همکاری میان شهرها و ایجاد شبکه‌های تعامل میان حکومت‌های محلی و شهرداری‌هاست که مجمع شهرداران آسیایی نمونه‌ای موفق از این نوع شبکه‌هاست.

نماینده تهران در هیأت‌مدیره اجلاس شهرداران آسیا بار دیگر بر باور عمیق و پایبندی استوار شهر تهران بر توسعه روابط دوستانه تأکید و حمایت همه جانبه مادی و معنوی شهر تهران را از توسعه و ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های مجمع شهرداران آسیایی اعلام کرد. وی گفت: همه شواهد حاکی از آن است که آینده متعلق به آسیاست و آسیا موتور رشد و پویایی پایدار جهان خواهد بود. بدون تردید ما با دوستی، همکاری و مشارکت خواهیم توانست فضای نوینی را برای فردای بهتر شهروندان آسیایی فراهم‌سازیم.بنا بر این گزارش‌، مجمع شهرداران آسیا تشکلی است که به ابتکار شهردار تهران ایجاد و تاکنون 2جلسه مهم این مجمع در تهران و استانبول برگزار شده است. اعضای هیأت‌مدیره مجمع شهرداران آسیا شامل 11شهر از 8 کشور جمهوری اسلامی ایران، بحرین، قطر، فلسطین، ترکیه، ویتنام، پاکستان و تایلند هستند. در این مجمع از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تهران شهر شیراز هم حضور دارد؛ ضمن اینکه دبیر کل این مجمع ایرانی است و دبیرخانه آن هم در تهران قرار دارد.

کد خبر 159104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز