گروه شهری: سفیر جمهوری بلاروس در کشورمان در دیدار با معاون شهردار تهران، اداره شهر بزرگی مانند تهران را کاری دشوار دانست و گفت: مدیریت کلانشهر تهران به دشواری اداره یک دولت است.

ویکتور ریباک افزود: به‌رغم تشدید تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، روابط فی ما بین در حال گسترش است و به‌زودی یازدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک دو کشور در مینسک برگزار می‌شود.

وی از آمادگی کشورش برای صدور کامیون و کامیونت، اتوبوس و اتوبوس برقی و نیز ماشین آلات خدمات شهری به کشورمان خبر داد و اعلام کرد: به موازات روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، از گسترش روابط تهران و مینسک نیز استقبال و حمایت می‌کنیم.

سفیر بلاروس با تاکید بر اینکه تولیدات صنعتی جمهوری بلاروس به‌عنوان قطب صنعتی شوروی سابق از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است، گفت: با توجه به حساسیت مدیریت شهری تهران در زمینه ارائه خدمات کیفی به شهروندان، اطمینان می‌دهیم پاسخگوی کیفیت مورد انتظار شما باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این دیدار روابط صمیمی دو کشور را نشانه علاقه‌مندی طرفین برای توسعه مناسبات فی مابین دانست و گفت: ما در افق بلندمدت به همکاری‌های مؤثرتر تهران و مینسک می‌اندیشیم و بر این اساس حمل‌ونقل شهری از ظرفیت بالایی برای توسعه این همکاری‌ها برخوردار است.

سید جعفر تشکری هاشمی استفاده از توانمندی جمهوری بلاروس درخصوص تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی را از جمله زمینه‌های همکاری دوطرف برشمرد و افزود: برای اداره وضع موجود ناوگان اتوبوسرانی تهران، سالانه به یک هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه حمل‌ونقل عمومی، گسترش کیفی و کمی این بخش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: علاوه بر همکاری درخصوص حمل‌ونقل شهری و ناوگان اتوبوسرانی، آمادگی داریم تا در زمینه حمل‌ونقل ریلی و شبکه مترو نیز با مینسک همکاری کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بخش اعظم نیازمندی‌های کشورمان در بخش مترو از جمله ساخت ریل و واگن‌سازی‌ در داخل کشورمان تامین می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تا 70 درصد قطعات واگن‌های مترو را خودمان تولید می‌کنیم اما در این زمینه نیز آماده‌ایم تا با جمهوری بلاروس همکاری کنیم.

معاون شهردار تهران مردم کشورمان را شایسته دریافت با کیفیت‌ترین کالاها و خدمات دانست و اعلام کرد: به این منظور آماده‌ایم تا آن دسته از تولیدات صنعتی جمهوری بلاروس در حوزه حمل‌ونقل شهری که از سطح کیفی قابل رقابت با محصولات روز دنیا برخوردار باشد را به کار گیریم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری درصدد است انتظارات مردم را بالا ببرد، اضافه کرد: هر چه مطالبات مردم بالاتر برود، وظایف و تکالیف مسئولان شهری در ارائه خدمات به آنها سنگین‌تر می‌شود و این موضوع موجب ارتقای صنعت و صنعتگران داخلی و اطمینان بیشتر مردم نسبت به تولیدات کشورمان می‌شود.

وی با اعلام آمادگی تهران برای انتقال دانش فنی در زمینه مترو در دو بخش ساخت ریل و واگن‌سازی‌ به مینسک، خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر ازجمله سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقلی، مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک و نظارت تصویری بر معابر شهری نیز آماده انتقال تجربیات خود هستیم.

کد خبر 157142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز