همشهری آنلاین: بازرس ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران و آژانس به حل کلیه‌ مسائل باقی‌مانده متعهدند شدند، از مذاکرات سه‌روزه‌اش با ایران ابراز رضایت کرد و گفت، در آینده خیلی نزدیک دوباره به تهران بازمی‌گردد.

هرمان ناکارتس آژانس

 به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هرمان ناکارتس، بازرس هسته‌ای ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تیمش سفر "خوبی" به تهران داشته است.

 وی در فرودگاه وین اظهار کرد: ما سه روز مذاکرات فشرده درباره‌ی اولویت‌های‌مان داشتیم؛ ما به حل کلیه‌ مسائل باقی‌مانده متعهدیم و ایرانی‌ها گفته‌اند که آن‌ها نیز متعهدند.

 ناکارتس که یکی از اعضای هیات شش نفره آژانس در سفر تهران بود ادامه داد: اما البته هم‌چنان کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است و بنابراین ما سفر دیگری را در آینده‌ای بسیار نزدیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 او در پاسخ به این سوال که آیا از گفت‌و‌گوها با ایران رضایت دارد؟ بدون اظهارنظر بیش‌تر گفت: سفر خوبی داشتیم اکنون به مقر (آژانس) بازخواهم گشت و به مدیرکل درباره‌ این ماموریت اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

 بر اساس این گزارش، هیات اعزامی به تهران علاوه بر ناکارتس شامل رافال گروسی، مرد شماره دو آژانس که تبعه‌ آرژانتین است و پری لین جانسون، مقام حقوقی ارشد آژانس که شهروند آمریکایی است و دو کارشناس تسلیحات هسته‌ای به نام ژک بوت از فرانسه و نویل وایتینگ از آفریقای جنوبی بود.

کد خبر 159083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز