جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سرگئی ایوانف وزیر دفاع را به سمت معاون اولی نخست‌وزیر منصوب کرد. آناتولی سردوکوف نیز که یک غیرنظامی است به سمت وزارت دفاع روسیه منصوب شد.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نوشت تغییر و تحولات در دولت فدراسیون روسیه به مساله ضرورت توسعه بخش‌های فن‌آوریهای مدرن در عرصه اقتصاد و در راستای تأمین جانشینی برای رئیس جمهور روسیه مربوط می‌شود.

به نوشته مطبوعات روس ایوانف در سمت جدید به نظارت بر صنایع دفاعی از طریق تمرکز بر تولید تجهیزات نظامی و هواپیماسازی و توسعه بخش‌های پیشرفته فناوری ادامه خواهد داد.

دولت پوتین برای مدرن‌کردن اقتصاد روسیه و به وجود آوردن موتوری برای توسعه آن، سرگئی ایوانف را مأمور کرده است تحقق طرح‌های ملی- استراتژیک روسیه را که بسیار اهمیت دارد را زیر نظر مستقیم خود بگیرد.

دیمیتری مدودف دیگر معاون نخست‌وزیر روسیه که از قضا از وی به عنوان جانشین احتمالی پوتین یاد می‌شود در دولت روسیه مسئول ارتقای سیستم اجتماعی و انجام اصلاحات در آن خواهد بود.

پوتین در مارس 2008 (چهارده ماه دیگر) دومین دوره ریاست جمهوری خود را پشت سر می‌گذارد.

مسأله جانشینی وی از مدتها پیش مطرح بوده است چنانکه روزنامه گازتا در مسکو نوشت از این تغییرات این طور می شود فهمید رقابتی که جایزه آن جانشینی پوتین است به شکل جدی آغاز شده است.

روزنامه اقتصادی کامرسانت نیز نوشت مددوف و ایوانف فرصت مساوی پیدا کرده‌اند تا خودشان را به عنوان جانشین احتمالی پوتین مطرح کنند.

کد خبر 15888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز